Na březnovém zasedání zastupitelstvo schválilo největší IT zakázku za toto volební období. Jedná se o nákup síťových prvků, vybavení za odhadovaných 140 milionů korun. Detailní rozbor toho, co se má pořídit, vychází z analýzy společnosti AutoCont. A v té vidí Piráti řadu formálních i faktických nesrovnalostí. Analýza totiž obsahuje velmi podrobný seznam síťových prvků, které má Praha koupit. A to včetně katalogových cen jednotlivých zařízení. „Mám velikou obavu, že pokud již analýza nepočítá od počátku s tržními cenami, bude výsledná zakázka zbytečně předražená,“ říká pirátský zastupitel Ondřej Kallasch. Dále si myslíme, že by Praha mohla být pokutována (opět) za porušení zákona o veřejných zakázkách, přesněji porušení § 89 odst. 5 uvedeného zákona. Ten totiž říká, že zadávací podmínky, zejména technického rázu, nesmí obsahovat požadavky nebo odkazy na určité dodavatele nebo výrobky, není-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky. V tomto případě dle našeho názoru k tomu není důvod.
Piráti na zakázce považují za problematické následující:
V analýze Autocontu chybí statistika ohledně počtů uživatelů v jednotlivých lokalitách, jak je aktuálně síť vytížená a jak časté jsou výpadky.
Na základě toho lze požadavek na redundanci ve všech lokalitách vnímat jako značně diskutabilní. Hrozí, že hlavní město koupí něco, co nebude vůbec potřebovat.
Přestože město chce mít zajištěnou vysokou míru redundance, zároveň chce mít i vysokou úroveň zákaznické podpory, přičemž smysl dává spíše požadovat jedno nebo druhé.
Katalogové ceny jsou dobré pro menší odběratele, ne ale pro hlavní město. To si mělo vyjednat ceny lepší. Podle našeho odhadu by měla cena jít minimálně o 30% dolů.
V analýze není přesně specifikováno, co vše patří pod položku "support" (podpora).
Dodatečné podklady ohledně implementace a možnosti rámcové smlouvy, které si vyžádal výbor pro informatiku, byly zastupitelům doručeny včera v odpoledních hodinách. Výbor nemá možnost tyto podklady probrat a vydat stanovisko k tisku.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Cesta do Tibetu
Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...
Další články z rubriky
19:03 Vondráček (Svobodní): Světlo opět začíná porážet tmu
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slunovratu.
- 18:02 Svobodová (Piráti): Oběd jsme si dali se skvělou Aničkou Šabatovou
- 17:03 Kupka (ODS): Vzdělání je klíčem ke svobodě i prosperitě
- 16:04 Ministr Havlíček: Napravujeme chyby předešlé vlády, pracujeme a plníme sliby
- 15:02 Zaorálek (SOCDEM): Ministr obrany Zůna ochlazuje válečnou hysterii
- 14:05 Okamura (SPD): Odmítáme šmírování občanů a diktát Bruselu



