Primátor Charvát: Terminál B a terminál Univerzita v programovém období 2021+

08.03.2021 21:24 | Zprávy

Hradecko-pardubická aglomerace na pomezí dvou programových období.

Primátor Charvát: Terminál B a terminál Univerzita v programovém období 2021+
Foto: archiv primátora
Popisek: primátor Pardubic Martin Charvát (ANO)

Dva dopravní terminály i příprava programového období 2021+. Těmito a dalšími tématy se zabývali členové Řídicího výboru ITI, kteří se po více než padesáté sešli na online jednání Hradecko-pardubické aglomerace. Zástupci klíčových partnerů od prvních výzev v říjnu 2016 podpořili téměř dvě stovky projektových záměrů, poslední z nich pak projednají do poloviny tohoto roku.

Programové období 2021–2027 již oficiálně začalo, ale to předcházející ještě neřeklo poslední slovo. Hradecko-pardubická aglomerace aktuálně stále dočerpává alokaci rezervovanou u pěti operačních programů pro období 2014+, přičemž poslední výzvy může vyhlásit nejpozději do konce června. Aglomeraci se daří rezervované prostředky úspěšně čerpat, pouze v případě Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurence schopnost (OPPIK) v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu byla část alokace Hradecko-pardubické aglomerace ve výši více než 160 milionů korun převedena na programy COVID II a Antivirus. Naopak navýšit se podařilo alokaci u Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) na aktivitu památky, a to o bezmála 17 milionů korun, které využije Pardubický kraj na obnovu Winternitzových automatických mlýnů pro umístění Východočeské galerie.

Řídicí výbor se tentokrát zabýval ryze dopravní tematikou. Statutární město Pardubice do výzev nositele předložilo rovnou dva terminály: terminál B a terminál Univerzita. Byť oba v blízké budoucnosti vyrostou na území města Pardubic, jejich význam v území bude rozdílný. „Terminál B vyřeší problém regionální dopravy ve městě, zajistí lepší propojení autobusové a železniční dopravy, a to včetně návaznosti na městskou hromadnou dopravu. Naopak terminál Univerzita zabezpečí odpovídající infrastrukturu pro jeden z klíčových dopravních uzlů ve městě, kde dochází ke křížení regionální a městské hromadné dopravy,“ uvedl primátor Pardubic a předseda Řídicího výboru ITI Martin Charvát. Terminál Univerzita získal od ŘV ITI kladné stanovisko, k terminálu B bude muset město Pardubice během devadesátidenní lhůty doložit chybějící stavební povolení.   

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

doprava , Charvát , Pardubice , ANO , terminál

autor: PV

Ing. Viktor Vojtko, Ph.D. byl položen dotaz

Vy pořád řešíte jen nějakou regulaci obsahu na internetu

Ale řešíte problém i z opačného úhlu, kdy se nejen z internetu vytrácí svoboda slova a názoru? Mě přijde, že se dnes už nahlas nesmí říci, co si opravdu myslíte. Nemyslím nezákonné věci, ale prostě svůj názor, který třeba zrovna vaše vláda nebo většinová společnost neuznává. To ale pak přeci není žá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Prodloužená platnost evidenční kontroly osobních aut přináší další úspory

23:00 Ministr Kupka: Prodloužená platnost evidenční kontroly osobních aut přináší další úspory

Od července 2025 se prodlužuje platnost evidenční kontroly v ČR na dva roky. Uspoří to čas i peníze …