Na třech telefonních číslech poskytují pracovníci odboru sociálních věcí hradeckého magistrátu poradenskou a zprostředkovatelskou pomoc pro volající, kteří se vzhledem k celorepublikové karanténě dostali do krizové situace. Telefonní čísla jsou v provozu ve všední dny od 8 do 16 hodin.
„Zatím se na linku dovolalo něco málo přes 150 volajících. Nejčastěji se jedná o seniory, kteří potřebují zprostředkovat pomoc s nákupem potravin nebo donáškou léků. Toto se zatím úspěšně daří koordinovat, jelikož pracovníci sociálního odboru, kteří linky obsluhují, jsou v intenzivním kontaktu s pečovatelskými službami a také dobrovolníky, a jsou schopni tuto službu zajistit. Poměrně hodně dotazů je také v souvislosti s nařízením vlády mít zakryté dýchací cesty ve veřejných prostorách. Senioři volají s prosbami o zajištění roušek, většinou se jedná o takové případy, kdy se bojí vycházet ven a nebo nejsou schopni si například roušku ušít,“ shrnuje dotazy primátor města Alexandr Hrabálek. Vzhledem k vysoké poptávce roušek pro seniory, kteří si je nemohou obstarat sami, byl vytvořen seznam lidí, kterým bude město roušky distribuovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV