Zklidníme dopravu v historickém centru Prahy. Tak zní jeden z bodů koaliční smlouvy, ke kterému jsme se zavázali. Jsem proto rád, že se podařilo rozproudit diskusi o budoucnosti Smetanova nábřeží a že o tom s náměstkem Adamem Scheinherrem jednají i zástupci Prahy 1.
Pravdou je, že Smetanovo nábřeží mělo být uzavřeno pro průjezd autům už dávno, jen k tomu zatím nikdo nenašel odvahu. „Chceme, aby ze Smetanova nábřeží zmizela auta definitivně. Hned po dokončení a spuštění tunelu Blanka, tedy v roce 2014," tvrdil například už před osmi lety tehdejší primátor za ODS Bohuslav Svoboda.
Nyní probíhá diskuze s městskou částí i koaličními partnery, ale první krok dle koaličního programu už proběhl. Byl dočasně uzavřen 200 m dlouhý jízdní pruh v jednom směru od Národního divadla po konec parku Národního probuzení. I když se jedná o velmi krátký úsek a navíc uzávěrka platí jen ve dne, tak rozhodnutí vzbudilo velký rozruch. A to je dobře, o tématu se začalo opět mluvit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke zdanění hazardu.
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci