Primátor Svoboda: Střední školy získají mimořádný neinvestiční grant

13.04.2023 7:17 | Tisková zpráva

Hlavní město poskytne středním školám dotaci ve výši 15,7 milionu korun z Operačního programu Jan Amos Komenský Ministerstva školství ČR. Tyto neinvestiční transfery jsou určené na rozvoj otevřeného vzdělávacího systému, který bude díky nim více schopný reagovat na nejrůznější změny. Poskytnutí grantu v úterý schválili pražští radní.

Primátor Svoboda: Střední školy získají mimořádný neinvestiční grant
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bohuslav Svoboda (SPOLU)

Finanční prostředky hlavní město poskytuje středním školám s cílem zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání a zajišťování rovného přístupu k nim. Zároveň program počítá s usnadněním vzdělávací mobility znevýhodněných skupin.

Anketa

Který z uvedených lídrů má vaši největší důvěru?

hlasovalo: 11599 lidí

„Podpora školství a obecně vzdělávání je jednou z našich priorit. Schválení dotace pro střední školy ve výši přes 15 milionů korun vítám, je to krok správným směrem a důkaz, že nové vedení pražské radnice bere tuto oblast vážně,“ říká primátor Prahy Bohuslav Svoboda.

Smyslem programu je vybavit mladé lidi znalostmi a dovednostmi tak, aby dokázali svůj potenciál v co nejvyšší míře v dynamicky se měnícím světě využít ve prospěch nejen svého vlastního rozvoje, ale i ve prospěch rozvoje společnosti. Tyto finanční prostředky jsou důležitým krokem v podpoře rozvoje vzdělávání v hlavním městě a jsou velkou pomocí pro střední školy. Město bude nadále podporovat vzdělávání pro všechny pražské studenty, včetně těch nově příchozích.

„Přestože nejsem nevětší fanoušek přerozdělování a dotačních systémů, považuji za rozumné vyčerpat pro pražské školství peníze z Operačního programu Jan Amos Komenský tak, aby přispěly k naplnění měnících se požadavků moderní doby,“ říká Zdeněk Kovářík, radní pro oblast financí, rozpočtu, fondů a podpory podnikání.

Vzdělávání je jedna z klíčových hodnot pozitivního společenského a ekonomického rozvoje. Původní role formálního vzdělávání se s příchodem výzev 4. průmyslové revoluce výrazně mění a vyžaduje intenzivnější spolupráci mezi školami, studenty, zřizovateli škol a dalšími aktéry. Cílem je vytvoření a rozvoj otevřeného vzdělávacího systému, který reaguje na měnící se prostředí a který poskytne vzdělávání v celoživotní perspektivě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Červíček: Na cílený rozvoj venkova směřuje 64 milionů

18:05 Hejtman Červíček: Na cílený rozvoj venkova směřuje 64 milionů

Na rozvoj menších obcí formou dotační podpory obecních projektů v rámci Programu obnovy venkova Král…