Původní ocelová lávka byla kvůli havarijnímu stavu po 23 letech existence loni v létě stržena. Už v roce 2016 pořídil tehdejší odbor koncepce a rozvoje studii, která navrhovala přechod přes koleje ve stopě lávky, který by byl vybaven zabezpečovacím zařízením.
„Loni v únoru zástupci Správy železniční dopravní cesty k variantě přechodu uvedli, že kvůli výhybce na odstavnou kolej bude nutné vést nový sdělovací kabel až do železniční stanice Olomouc hlavní nádraží, což představuje navýšení původních nákladů až o dalších deset milionů korun,“ poznamenal primátor Mirek Žbánek. Přechod by znamenal i nárůst hlukové zátěže ze zvukové signalizace a další provozní náklady na údržbu. „Proto Správa železniční dopravní cesty sama navrhla zřízení podchodu, na jehož stavbu by bylo možné čerpat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal primátor. O půl roku později oznámilo Oblastní ředitelství SŽDC, že by investorem podchodu mělo být naopak město.
Snesením lávky vznikl dlouhý úsek bez možnosti legálního překonání trati chodci a cyklisty. Mnozí proto chodí přes trať nelegálně v prostoru bývalé lávky stejně jako u zahrádek v Kašparově ulici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k europoslanci za TOP 09 Niedermayerovi.
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku