Primátor Žbánek: Podchod ve Václavkově ulici lidé nechtěli, vyroste tam zeď

20.11.2019 14:01 | Zprávy

Městská rada nebude činit žádné další kroky, které by připravily stavbu podchodu pod železniční tratí ve Václavkově ulici. Podchod měl nahradit zrušenou lávku, lidé ho ale nechtějí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tam postaví protihlukovou stěnu.

Primátor Žbánek: Podchod ve Václavkově ulici lidé nechtěli, vyroste tam zeď
Foto: anoolomouc.cz
Popisek: Miroslav Žbánek

Původní ocelová lávka byla kvůli havarijnímu stavu po 23 letech existence loni v létě stržena. Už v roce 2016 pořídil tehdejší odbor koncepce a rozvoje studii, která navrhovala přechod přes koleje ve stopě lávky, který by byl vybaven zabezpečovacím zařízením.

„Loni v únoru zástupci Správy železniční dopravní cesty k variantě přechodu uvedli, že kvůli výhybce na odstavnou kolej bude nutné vést nový sdělovací kabel až do železniční stanice Olomouc hlavní nádraží, což představuje navýšení původních nákladů až o dalších deset milionů korun,“ poznamenal primátor Mirek Žbánek. Přechod by znamenal i nárůst hlukové zátěže ze zvukové signalizace a další provozní náklady na údržbu. „Proto Správa železniční dopravní cesty sama navrhla zřízení podchodu, na jehož stavbu by bylo možné čerpat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal primátor. O půl roku později oznámilo Oblastní ředitelství SŽDC, že by investorem podchodu mělo být naopak město.

Snesením lávky vznikl dlouhý úsek bez možnosti legálního překonání trati chodci a cyklisty. Mnozí proto chodí přes trať nelegálně v prostoru bývalé lávky stejně jako u zahrádek v Kašparově ulici.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Bělica: Spolupráce kraje, odborů a zaměstnavatelů je klíčová

14:07 Hejtman Bělica: Spolupráce kraje, odborů a zaměstnavatelů je klíčová

Tripartita Moravskoslezského kraje apeluje na vládu. České ocelářství je v ohrožení.