Fialova končící vláda předložila návrh státního rozpočtu na příští rok a ukázalo se, že v něm nejsou žádné peníze na budování dopravní sítě. Celkem takto chybí 30 miliard a dosluhující vláda vzkazuje, ať si je nový kabinet sežene, kde chce. Co na tento přístup „po nás potopa“ říci?
Tohle je nezodpovědný přístup. Investice do silnic, železnic a dálnic nejsou žádný luxus – jsou to základy fungující ekonomiky. Bez nich se zastaví rozvoj regionů i nové pracovní příležitosti. Fialova vláda místo podpory budoucnosti škrtá tam, kde se peníze nejvíc vracejí. A ještě novému kabinetu vzkazuje „poraďte si sami“. To je typická politika „po nás potopa“.
Ministr Kupka se prezentuje jako ten, za jehož vlády se výstavba dopravní infrastruktury posunula nejvíce. Jak jej hodnotíte vy?
Ministr Kupka o sobě rád říká, že výstavbu rozhýbal, ale skutečnost je jiná. Většina projektů, které se dnes staví, byla připravena už dříve. Naopak za jeho působení přibylo zpoždění, byrokracie a rostly náklady. Místo skutečných výsledků jsme viděli hlavně tiskové konference a hezké prezentace.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo



