Jak, kde a za kolik se bude v Olomouci parkovat? S rozpracovaným návrhem Parkovací politiky města Olomouce, do něhož byly zahrnuty i podněty z několika veřejných setkání, se minulý týden seznámili olomoučtí radní. Ti nyní schválili předložený návrh rozdělení města na čtyři zóny a uložili zpracovatelům pokračovat v dopracování návrhu.
„Jedním z důvodů pro pořízení parkovací politiky jsou problémy s parkováním na sídlištích. Ta byla budována převážně v 70. a 80. letech minulého století pro zcela odlišný stupeň automobilizace,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek. „Dalším důvodem pro vypracování strategie jsou specifické podmínky v centru města a jeho nejbližším okolí, zejména na hranici zóny placeného parkování, kde nechává auta velké množství řidičů, kteří míří do centra a nechtějí za parkování platit. Z toho vzniká přetlak statické dopravy v těchto ulicích a logicky i nespokojenost rezidentů. Radnice chce situaci řešit koncepčně. „Zlepšit situaci by mělo pomoci zavedení zóny C v širším centru a rovněž navržená zóna D zahrnující sídliště,“ doplnil primátor.
Návrhu předcházela analýza současného stavu. Z ní vyplynulo, že v ulicích města běžně parkuje 22 tisíc vozidel, která mají k dispozici 24 tisíc legálních parkovacích míst. To by tedy čistě teoreticky mělo stačit, jenže ve skutečnosti neodpovídá lokalizace parkovacích ploch reálným požadavkům motoristů. Další věcí je, že do města denně přijíždí množství motoristů odjinud. Vybudování nových parkovacích ploch je nákladné a může být komplikované například z pohledu vlastnických vztahů, proto tedy jde o možnost až v dlouhodobém výhledu. Pro krátkodobý a střednědobý výhled je nutné pracovat se stávající kapacitou parkovišť.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV