„Přípravné třídy pomáhají vyrovnat vývoj dětí před nástupem do prvních tříd základních škol a jsou do nich přednostně přijímány děti s odkladem školní docházky,“ uvedla radní hlavního města Prahy pro oblast školství a sociální politiky Irena Ropková. „Vzdělávací programy přípravných tříd se v obecné rovině přednostně zaměřují na osobnostní rozvoj dětí, jejich tvořivost a například i na posílení motorických schopností. Cílem osobnostního rozvoje je, aby si v průběhu výuky osvojily základní poznatky o životě, o mezilidských vztazích a o přírodních zákonitostech, zdokonalily se v komunikaci a ve schopnosti užívat mateřský jazyk a aby si vytvářely ucelený hodnotový systém,“ vysvětlila.
V případě speciálních škol je úloha přípravných tříd posílena specifiky péče o zdravotně postižené děti. Základní škola pro zrakově postižené v Praze 2 letos vstupuje do druhého roku provozu přípravné třídy. „V tomto případě je přípravná třída vedena jako inkluzivní skupina pro děti se zrakovým či souběžným postižením a samozřejmě pro děti, které v posledním roce předškolního vzdělávání potřebují intenzivní a odborný pedagogický přístup, přičemž cílem je tyto děti řádně připravit pro nástup do běžných škol,“ říká radní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV