Rok připravovaný dokument bude sloužit jako základní podklad pro rozhodování městské části o rozvoji a postupné přeměně této rozvojové lokality, zároveň jako podklad pro zpracování Metropolitního plánu.
„Architekti z 90 procent počítají na Slatinách s bytovou zástavbou, celá lokalita by se tak mohla jednou proměnit v třicetitisícové město. Dostatek prostoru by bylo věnováno oddychovým zónám, aby se lokalita stala příjemným místem pro život,“ uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík, který má v gesci i územní rozvoj.
Studii, která byla od počátku fáze zadání a zejména v průběhu jejího zpracování průběžně konzultována napříč Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), chce radnice desáté městské části nyní prodiskutovat s veřejností.
Ve středu 2. listopadu byla ve Středisku územního rozvoje (přízemí budovy „B" Úřadu MČ Praha 10, Vršovická 68) zahájena výstava.
S dokumentem a s jeho tvůrci se bude moci veřejnost seznámit také při následných dnech otevřených dveří. Budou se konat na stejném místě 7., 14. a 22. listopadu, vždy od 17 do 20 hodin. Výstavu lze navštívit i mimo tyto speciální akce až do konce listopadu. V prosinci chce Praha 10 představit studii, včetně zapracovaných připomínek občanů, na jednání Komise územního rozvoje Rady MČ.
„S ohledem na charakter dokumentu jsme zvolili projednání formou veřejné autorské prezentace studie a následných dní otevřených dveří, během kterých bude možné za přítomnosti autorů návrhu diskutovat či vznášet připomínky k představenému dokumentu,“ sdělil radní Bohumil Zoufalík.
Současně bude hlavní výtah urbanistické studie k nahlédnutí na webu www.verejneprostory.cz s možností zasílání komentářů.
Klíčovým bodem návrhu studie je dopravní řešení celé rozlehlé lokality. Právě kvůli absenci tramvajové trati se investoři o novou oblast doposud tolik nezajímali. Impulz k oživení by mohl přinést vznik nových železničních zastávek na úseku trati mezi hlavním nádražím a Hostivaří a především nová tramvajová trať. Měla by vést ulicí U Slávie, podejít železniční most a dostat se na Bohdalec s pokračováním na Spořilov nebo do Slatin. O trati chce Praha 10 vést jednání s hlavním městem, aby ji do svých plánů zahrnulo.
Slatiny začaly vznikat v roce 1924. V domech žili váleční veteráni a dělníci, kteří stavěli železnici. Kolonie dodávala pracovní sílu pro vršovickou průmyslovou zónu. V 50. a 60. letech bylo mnoho domů zbouráno. V rozsáhlé lokalitě jižně od seřaďovacího nádraží Praha-Vršovice platí stavební uzávěra.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Co nám přinese potencionální odchod z EU?
Když vystoupíme z EU. Nehrozí, že se bude pouze rozhodovat o nás bez nás?
Další články z rubriky
8:19 Lachnit (ANO): Existují liberálně progresivní houby? A kde případně rostou?
Houby, houby, houbičky, už to zase začíná. Někde rostou jak o závod. Většina z nás houby miluje smaž…
- 7:17 Okamura (SPD): Brusel se stal nebezpečným i pro ženy
- 6:23 Ministr Síkela: Rozvoj strategických technologií urychlí program TWIST, připraveno je pět miliard
- 4:31 Strachoň (KSČM): Energie nesmí sloužit nemravnému zisku na úkor občanů
- 22:01 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: Děkujeme za práci, odvedenou ve volební kampani
- 20:03 Ministr Bartoš: MMR podpoří více než 70 projektů dostupného nájemního bydlení