SPOLU: Liberecký kraj trápí dopravní obslužnost i ekologie

18.09.2021 21:15 | Tisková zpráva

Bývalý vojenský újezd Ralsko je v současné době rozsáhlou oblastí kraje, ležící na 27 tisících hektarů převážně lesního charakteru. Území ještě není zcela vyčištěno od munice a je zde řada staveb, které musí být zbourány.

SPOLU: Liberecký kraj trápí dopravní obslužnost i ekologie
Foto: Jdeme do toho spolu
Popisek: SPOLU - koalice ODS, KDU-ČSL, TOP 09

Na druhé straně je to oblast s perspektivním rozvojovým územím, které je vhodné k výstavbě a je oblíbenou turistickou destinací. Velký problém vidí kraj i v dopravě. Dopravní spojení Libereckého kraje směrem na Hradec Králové je dlouhodobě nedostatečné a stavba D35 se připravuje dlouhá desetiletí. V budoucnu by měla tvořit severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu. „K 1. červenci, tedy jen krátce před volbami, došlo k náhlé a zcela nečekané směně pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky a Vojenské lesy a statky. Byť se jedná o majetkový převod mezi dvěma státními podniky, tak celá tato transakce bohužel vzbuzuje pochybnosti a vážná podezření týkající se věcné, ale i procesní, stránky této transakce,“ říká poslanec ODS a lídr kandidátky SPOLU v Libereckém kraji Petr Beitl a ptá se: „Jaký bude další osud zubrů a jiné zvěře z ralských lesů? A jakou roli v tom hraje společnost UNILES z rodiny Agrofert, která má u Lesů ČR obrovské zakázky?“

„Liberecký kraj je dlouhodobě dopravně podfinancován a jeho silniční a železniční infrastruktura patří k nejhorším v České republice. Náš kraj je potřeba napojit kapacitní silnící na Jičín a Hradec Králové a mělo by se od studií přistoupit k projektování rychlostní tratě z Mladé Boleslavi, potažmo z Prahy do Liberce s pokračováním do Německa,“ sděluje Zdeněk Chmelík, dvojka na kandidátce koalice SPOLU v Libereckém kraji a dodává: „S napojením kraje na kvalitní a rychlou dopravní infrastrukturu, spojenou s krátkou dojezdovou dobou do Středočeského kraje a Prahy, bychom měli podporovat také výstavbu dostupného bydlení, které by garantovalo rozvoj, růst a prosperitu pro všechny obyvatele. Náš kraj se dlouhodobě potýká s poklesem počtu obyvatel. Je potřeba tento trend zvrátit a udělat z něj na přírodu i ekonomiku bohatou část České republiky.“

„Další problém a hrozbu vidím v nedostatku vody z důvodu rozšíření polského dolu Turów. Celá oblast Frýdlantského výběžku zaznamenává úbytek spodních vod a zdrojů pitné vody. Tento problém je již řešen na úrovni EU, ale k faktickému omezení těžby prozatím nedochází,“ vysvětluje Štěpán Matek, kandidát KDU-ČSL.

Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová

  • KDU-ČSL
  • KDU-ČSL se pomalu seznamuje s internetovými Parlamentními listy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

23:07 Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu a 42 milionům na informač…