SPOLU: Plzeňský kraj potřebuje lepší dopravní a komunikační sítě jako sůl

08.09.2021 22:13 | Zprávy

Plzeňský kraj má specifické uspořádání, protože v něm leží jedno z největších českých měst i rozsáhlé venkovské oblasti. Tato sídelní rozmanitost je největší výzvou pro moderní správu celého regionu.

SPOLU: Plzeňský kraj potřebuje lepší dopravní a komunikační sítě jako sůl
Foto: Jdeme do toho spolu
Popisek: SPOLU - koalice ODS, KDU-ČSL, TOP 09

Plzeň je přirozenou spádovou oblastí pro celý kraj, a to zde může vést k „přesycenosti“ v dopravě i v dalších oblastech.

Za prací, podnikáním, kulturou, studiem, sportem či lékařem se lidé mohou rychle dostat pouze tehdy, pokud bude stát investovat do zlepšení dopravní a komunikační sítě. V tom současná vláda bohužel selhala. Koalice SPOLU proto chce na celostátní úrovni prosazovat urychlení modernizace sítě silnic I. třídy a budování klíčových obchvatů. V Plzeňském kraji půjde zejména o spojení s dalšími krajskými centry i propojení Plzně a Klatov.

„Tématem číslo jedna je proto pro nás dostupnost služeb na všech místech kraje. Ve venkovských částech kraje jde o rozumnou síť škol, sociálních služeb, kulturních či sportovních zařízení, ale i o možnosti podnikat,“ říká lídr kandidátky SPOLU v Plzeňském kraji Martin Baxa. „Budeme proto usilovat o zintenzivnění přípravy vysokorychlostní železnice Praha–Plzeň–Norimberk, aby se nadále rozvíjely přeshraniční ekonomické vztahy i spojení s metropolí, které v regionu udrží odborníky,“ doplňuje Baxa.

Dnes je průměrná cestovní rychlost vlaku mezi Plzní a Mnichovem 79 kilometrů za hodinu. Naopak vlaky mezi Norimberkem a Mnichovem mají cestovní rychlost 130 kilometrů za hodinu. Pomalost vlaků do Mnichova symbolizuje, jak současná vláda selhala v modernizaci dopravy. Přestavba této železnice na vysokorychlostní trať by dopravu dvojnásobně zrychlila. Jako zástupci příhraničního regionu budou kandidáti koalice SPOLU bojovat za bezproblémovou průchodnost hranice pro české občany, protože propojení s Bavorskem je pro mnoho občanů ekonomicky klíčové. Propojení kraje, ale není jen doprava. Zaměří se také na udržení kvalitních škol v maximu obcí kraje a na rozvoj Plzně jako jednoho z center vzdělávání v rámci celé České republiky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
David Smoljak byl položen dotaz

Ověřování faktů

Podle mě si většina novinářů solidních médií fakta ověřuje, problém ale jsou často informace na sociálních sítí, které se mezi lidmi šíří jako lavina a nikdo je moc neověřuje a taky vidím problém v tom, že politici spíš než aby případné nepravdy vyvraceli, tak mlčí. Nemyslíte, že je na místě změnit ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ludková (ODS): Česká televize se nám vkrádá do domovů, aniž byla pozvána

17:17 Ludková (ODS): Česká televize se nám vkrádá do domovů, aniž byla pozvána

Projev na 15. schůzi Senátu 24. září 2025 k Výroční zprávě o činnosti České televize v roce 2024