Scheinherr (Praha sobě): Na Václavák z Vinohrad pohodlně pěšky, nové přechody řidiče nezdrží

10.07.2021 13:16

Hlavní město Praha začalo úpravu křižovatky na křížení ulic Legerova a Vinohradská. Vzniknou taky dva nové přechody pro chodce, díky kterým už nebude muset deset tisíc lidí denně chodit podchodem nevhodným i pro vozíčkáře. Skončí tak nekomfortní podcházení severojižní magistrály, řidiče aut nový přechod nijak neomezí, jelikož v místě už semafory nainstalované jsou a chodci přejdou během cyklu červené.

Scheinherr (Praha sobě): Na Václavák z Vinohrad pohodlně pěšky, nové přechody řidiče nezdrží
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Křižovatka Legerova x Vinohradská je důležitým uzlem na hranici pražské památkové rezervace a zástavby Vinohrad, v jejímž okolí se nachází budovy Národního muzea. Zároveň je toto místo přirozeným propojením a přechodem mezi Novým Městem a Vinohrady. Podchodem denně prošlo zhruba 21 000 lidí denně. Zároveň rušnou Legerovu denně přebíhá 450 lidí.

„Měli bychom maximálně podporovat nejpřirozenější pohyb po městě, kterým je chůze. Mezi dvěma městskými částmi chodí desetitisíce lidí denně. Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času budou moct lidé přejít silnici. Doposud bylo možné se dostat k Václaváku nebo na Vinohrady pouze temným podchodem. Nyní probíhá pravidelná oprava technologií semaforů a počítáme zde i s úpravou tramvajové trati. Při té příležitosti jsme rovnou navrhli přechod pro chodce, který řidiče na magistrále nijak nezdrží,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

„Bezbariérové a pohodlné propojení Vinohradské ulice, Škrétovy ulice a Václavského náměstí je dlouhodobé přání Dvojky. Jednodušší propojení trasy pro chodce, ale i tramvajové trati velice vítáme a považujeme ho za jednu z priorit," uvádí Jan Korseska, místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic.

Přechod navazuje na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů, a je tak logickým pokračováním kultivace veřejného prostranství na jednom z nejvýznamnějších míst české historie i současnosti. Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem. Dosud museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, aby se dostali na metro.

„Úrovňové přechody pro chodce byly nově obnoveny před Historickou budovou Národního muzea a je tak logické pokračovat v napojení muzejní oázy na její okolí přirozeným a pohodlným způsobem, tedy po povrchu,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR), který má celou koncepci přeměny okolí Národního muzea pod palcem.

Město počítá s dalšími úpravami tramvajové trati a jejím napojením na již položenou trať mezi budovami Národního muzea, odkud se tramvaj napojí na Václavské náměstí a v budoucnu i před novou výpravní halu hlavního nádraží ve Vrchlického sadech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Černochová: Chci, aby byla zachována kontinuita, která je v současné situaci nezbytná

21:03 Ministryně Černochová: Chci, aby byla zachována kontinuita, která je v současné situaci nezbytná

Vláda na návrh ministryně obrany Jany Černochové odsouhlasila jmenování brigádního generála Petra Ba…