Ti, kteří podporují stavbu vodní cesty Dunaj-Odra_Labe mají silné zastání v panu prezidentovi a v jeho okolí, ale z pohledu občanů našeho kraje je to řešení špatné. A to přesto, či právě proto, že o podobných stavbách se hovořilo již za středověku. Dnes totiž není doba Tomáše Bati,kdy se po Baťově kanálu a po řece Moravě vozilo uhlí a další zboží do Zlína. Za prvé ekonomická a environmentální efektivita vodní přepravy je velmi nízká, socioekonomické přínosy průplavu D-O-L jsou přinejmenším diskutabilní, kanál je nevyužitelný pro přepravu osob a pro přepravu zboží krátkodobé spotřeby, zničily by se investice do cestovního ruchu a zejména by se zničilo 17 území Natura 2000. Také nechápu ty ekonomy, kteří odhadují přepravní kapacitu D-O-L na 35 milionů tun ročně, když například skutečná přeprava průplavem Rýn-Mohan-Dunaj je dnes 6 milionů tun za rok.
Územní studie reálnosti a účelnosti průplavu D-O-L pochází z roku 2007 a nemůže obsahovat novou a platnou legislativu v oblasti požadavků a ochrany krajiny. Nehledě na skutečnost, že odborníci varují před narušením přírodních biotopů a krajiny, proti je i Akademie věd ČR, města a obce. Ty nejvíce doplácejí na stavební uzávěru v blízkosti řeky, která omezuje plánování, podnikání a využívání dotčených území. A také není pravdou, že vodní doprava je nejekologičtější dopravou. Také Dopravní sektorové strategie Ministerstva dopravy nepočítají v rámci vodních cest s výstavbou tohoto průplavu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV