„Tranzitní doprava musí ven z města a tu vnitroměstskou čeká hledání alternativ v hromadné dopravě či cyklodopravě, a to v rozumné a realistické míře,“ sliboval vítěz táborských komunálek – hnutí starosty Jiřího Fišera Tábor 2020. Trend posílit ve městech veřejnou dopravu a omezit automobilní je patrný v celé Evropě. V
Táboře, kde je polétavý prach na úrovni severočeských průmyslových měst, je to obzvlášť žádoucí. Nehledě na další hlediska výhodnosti MHD. Jenomže přilákat lidi do autobusů místo osobních aut si něco žádá. Například cenovou výhodnost a posílení dopravních linek MHD.
V této oblasti nejvíce slibovalo hnutí JINAK! místostarostky Michaely Petrové. „Pokud občané vymění osobní automobilovou dopravu z MHD, značně se tím městu uleví. Chápeme, že MHD se musí stát pro lidi přístupnější a atraktivnější,“ hovořil volební program hnutí a hned konkretizoval: „Radikální snížení ceny jízdného, jednorázová jízdenka za 10 Kč kamkoliv po Táboře, roční předplatné 500 Kč za rok, žáci, studenti a důchodci zdarma, změnu jízdního řádu dle skutečných potřeb občanů, rozšíření linek MHD k lepší obslužnosti občanů.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KSČM