Sehnalová (ČSSD): Předváděcí akce dostávají přeshraniční charakter

20.06.2013 6:40 | Zprávy

Tématu problematických předváděcích akcí v České republice se bude věnovat Evropská komise.

Sehnalová (ČSSD): Předváděcí akce dostávají přeshraniční charakter
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová
Tématu problematických předváděcích akcí v České republice se bude věnovat Evropská komise. Vybídla ji k tomu česká poslankyně Evropského parlamentu, Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), která je stínovou zpravodajkou připravovaného hodnocení směrnice o nekalých obchodních praktikách v zemích EU. Smyslem nového dokumentu Komise je zvýšit ochranu spotřebitele a poskytnout členským státům nástroje, aby mohly své občany účinněji chránit před agresivními obchodními praktikami, nátlakem při nákupu, klamavou a matoucí reklamou.
 
„Všichni víme, že v České republice řádí Šmejdi – obchodníci, kteří nutí na předváděcích akcích zranitelné spotřebitele pod nátlakem kupovat výrobky, které by si jinak nekoupili. A všichni si pokládáme ty samé otázky – jak je to možné? A děje se to jenom u nás?“ vysvětluje poslankyně Sehnalová, proč se rozhodla interpelovat ve věci Evropskou komisi.
 
 Evropské spotřebitelské centrum navíc před časem informovalo, že organizátoři předváděcích akcí začali vozit své zákazníky do zahraničí na poznávací zájezdy, spojené s prodejem zboží. „Je jasné, že pokud problematičtí obchodníci vyvezou své zákazníky do zemí, které nejsou součástí Evropské unie, a je zde nižší úroveň ochrany spotřebitele, evropské ani české zákony na tyto akce nedosáhnou. Komise by ale podle mého měla představit konkrétní kroky, aby nedocházelo k uplatňování nekalých obchodních praktik v oblasti cestovního ruchu. I do této oblasti proto směřují moje dotazy,“ dodává poslankyně.
 
„Předváděcí akce dostávají přeshraniční charakter. Chci vědět, jaká je situace v jiných zemích EU a tyto informace pak využít pro přípravu svých návrhů v rámci hodnocení směrnice o nekalých obchodních praktikách,“ říká poslankyně Sehnalová.
 
 Olga Sehnalová je také toho názoru, že by se plánovaná evropská osvětová kampaň ohledně spotřebitelských práv, kterou se v rámci letošního Evropského roku občanů chystá uskutečnit Komise, měla v České republice zaměřit i na předváděcí akce. Sama europoslankyně již třetím rokem organizuje na Zlínsku a Olomoucku cyklus přednášek nejen pro seniory s cílem vysvětlit jim, jak se proti nekalým obchodním praktikám bránit.
 
 Evropská komise by poslankyni Sehnalové měla odpovědět do tří týdnů. Výsledky interpelace zveřejní poslankyně na svých webových stránkách a na sociálních sítích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Sehnalova.cz

PhDr. Petr Sokol, Ph.D. byl položen dotaz

USA-Ukrajina

Dobrý den, co myslíte, že je za tím, že Trump předložil Ukrajině jednoznačně dost nevýhodné a jednostranné podmínky (výhodné jen pro Rusko) pro mír? Jde mu o to, ukončit válku za každou cenu, protože on ji slíbil ukončit a sliboval to udělat rychle, což se mu nepodařilo. Nebo je za tím podle vás něc...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Marketing místo reality. Bilance vlády Petra Fialy zůstává dlužná

13:09 Vích (SPD): Marketing místo reality. Bilance vlády Petra Fialy zůstává dlužná

Pouhý den před koncem svého premiérského mandátu zveřejnil Petr Fiala na svém webu téměř osmdesátist…