Pravidla mají díky využití nových technologií (zejm. inteligentních tachografů) ztížit podvody, přispět k lepšímu prosazování předpisů v sociální oblasti, snížit administrativní zátěž podniků a zvýšit bezpečnost silničního provozu. Tachografy kontrolují dodržování předpisů o minimální době odpočinku řidičů, čímž pomáhají předcházet vážným dopravním nehodám.
„Únava řidičů těžkých nákladních vozidel a autobusů stojí za celou řadou tragických dopravních nehod. Pro příklad bohužel nemusíme chodit daleko. Vzpomeňme si na vážnou havárii českého autobusu v Chorvatsku z roku 2012, ke které došlo pravděpodobně v důsledku mikrospánku řidiče," uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, která nové nařízení vítá.
„Řidiči i kontrolní orgány budou on-line vědět, jak jsou na tom s dodržováním pravidel doby řízení a odpočinku. Technologie jdou kupředu a v dlouhodobém horizontu nový systém sníží administrativní zátěž i náklady a pro firmy to bude mnohem pohodlnější," dodala europoslankyně Sehnalová. Evropská komise odhaduje, že by nový systém mohl podnikům ušetřit zhruba 500 milionů euro.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz