Senátor Orel: Orel: Splavnost Labské vodní cesty nelze provést bez poškození přírody

07.03.2022 19:31 | Tisková zpráva

Vedle války a řešení humanitární pomoci je potřeba nezapomínat na jiná témata. Mnozí se budou snažit využít situace k prosazení věcí, na které nebude upřena taková pozornost. Jedna z nich je labská větev kanálu Dunaj-Odra-Labe.

Senátor Orel: Orel: Splavnost Labské vodní cesty nelze provést bez poškození přírody
Foto: archiv kandidáta
Popisek: Petr Orel (SZ)

Zatímco celý projekt vláda oficiálně ukončuje, jeho část v podobě budování jezů na Labi pokračuje. Tento týden se v Senátu projednával souhlas s dohodou s Německem o rozvoji Labské vodní cesty.  Přijetí této dohody, kterou vyjednala předchozí vláda Andreje Babiše, bude znamenat vytvoření tlaku na stavby vodních děl u Děčína a Přelouče. Bez těchto děl nelze závazkům této Dohody dostát.

Proti dohodě vystoupili pouze tři hlasy: místopředsedkyně Senátu Jitka Seitlová a senátoři Ladislav Kos a Petr Orel, všichni zvolení s podporou Zelených. Zde je celé vyjádření senátora Petra Orla:

„Je bez pochyb, že splavnost Labské vodní cesty nelze provést bez poškození přírody. Německá část dohody cílí na nižší parametry plavební hloubky (140 cm, zatímco ta česká na 230 cm) a obsahuje pravidelné revize v návaznosti na environmentální oblasti.

Ujištění ministra dopravy Kupky, že analytická studie zadaná tímto ministerstvem konstatuje, že kompenzační opatření negativního vlivu na chráněná území jsou možná, není dobrou zprávou. Už jsme to jasně viděli na studii proveditelnosti kanálu Dunaj – Odra – Labe. Evidentní ekonomický nesmysl ve studii vyšel kladně! O jiných aspektech nemluvě. Tuto studii také objednalo a platilo Ministerstvo dopravy, které má na zásazích do Labe zájem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Bc. Matěj Gregor byl položen dotaz

Je pravda, že nebudete mít ministerstvo dopravy ani průmyslu?

Čekal bych, že hlavně o dopravu budete usilovat. Jak tedy chcete bojovat proti greendealu nebo třeba za zrušení zákazu aut se spalovacími motory, ale vůbec už z povahy názvu strany něco udělat pro dopravu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šťastný (Motoristé): Tohle nesmí projít!

16:21 Šťastný (Motoristé): Tohle nesmí projít!

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na umožnění změny pohlaví bez ohledu na věk