Domnívám se, že schválení předložené novely může výrazně usnadnit přípravu pozemních komunikací nadregionálního a celostátního významu. Zákon v § 17 konečně říká, že dálnice, silnice a místní komunikace první třídy jsou veřejně prospěšné, včetně součástí příslušenství a souvisejících staveb a umožňuje odejmout či omezit vlastnické právo k pozemku či k stavbě v zájmu realizace výstavby, opravy, modernizace či rekonstrukce.
Je pravda, že jde o deklarování veřejného zájmu v obecné rovině, které přímo neřeší potíže s přípravou konkrétních dopravních staveb. Jedná se ale o nezpochybnitelný argument, s jehož pomocí bude moci být veřejný zájem v konkrétních řízeních doložen.
Kromě výše popsané úpravy novela také nově kategorizuje druhy pozemních komunikací podle jejich určení a dopravního významu. Dosavadní rychlostní silnice je nahrazena pojmem "místní komunikace I. třídy". Důležité je, že místní komunikace I. třídy může být označena jako silnice pro motorová vozidla a vztahuje se na ní ustanovení o veřejné prospěšnosti. V ČR je několik problematických dopravních staveb, jejichž příprava se neúměrně prodlužuje. Jednou z nich je také dosavadní rychlostní silnice R1 (neboli Pražský okruh). Tato novela představuje naději pro tisíce obyvatel Prahy i Středočeského kraje, že se dočkají vyřešení několik let trvající patové situace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV