V Pardubickém kraji se ale z těchto prostředků bohužel využije málo peněz, protože stavby v regionu nejsou připraveny. Schválené finanční prostředky ve výši řádově „pouhých“ desítek milionů korun budou využity na přípravu staveb. Opravdové investiční akce začnou až v roce 2018, kdy by se mimo jiné konečně měla rozjet i výstavba tolik očekáváné D35.
Rozpočet samozřejmě počítá s akcemi nejen na silnicích, ale také na železnici. V letošním roce bude dokončena modernizace tratě z Ústí nad Orlicí do Lichkova, v celé délce bude vybavena systémem GSM-R, což je bezpečná platforma pro hlasovou i datovou komunikaci mezi provozními zaměstnanci železnic. V železničních stanicích Přelouč, Kostěnice až Choceň, odb. Zádulka a Svitavy bude dokončena montáž elektrického ohřevu výhybek, čímž se zlepší provozní podmínky v zimním období. Poslední významnou akcí pro letošní rok je vybavení koridorové tratě z České Třebové do Přerova evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV