Lídl použil ve svém reklamním letáku černého modela. Původně jsem se na toto téma nechtěl vůbec vyjadřovat, ale aféra nabírá na nebývalé síle. Lídl se začal po kritice hájit, že jako modely používá lidi ze všech koutů světa. To se mi příliš nezdálo, a proto jsem prolistoval zpětně mnoho letáků. Žádného Polynésana, Indiána nebo Eskymáka jsem tam však nezaznamenal. Tento řetězec má vždy tematické týdny, takže v případě afrického týdne by taková reklama byla zcela namístě. Sice si teď v rychlosti nedokáži vybavit, co by během afrického týdne nabízeI, snad kromě adopce černoušků na dálku, odčervovacích certifikátů, ale třeba mám jen malou představivost. Přes výmluvy se strhla lavina lidové tvořivosti. Ledaskdo si trochu s humorem, trochu s rozhořčením přisadil. Objevil se i návrh letáku nabízející pyžamo Ku-Klux-Klanu. Jistě je to velmi vtipné, konec konců v české kotlině se humoru, mnohdy šibeničnímu dařilo i v dobách okupace jak nacistické, tak sovětské.
Takže po stránce švejkování lze i této proti Lidlovské akci dát jedničku.
Co však po stránce jasné a hmatatelné reakce. Všichni ti, kdo jsou chováním Lidlu rozhořčeni by měli tam přestat chodit nakupovat. Kdyby to lidé vydrželi tak měsíc, dva, Lídl by se buď umravnil, nebo by se položil a z naší země odešel. A bylo by to varování pro ostatní řetězce, aby si vážily svých zákazníků a reagovaly na jejich představy a potřeby a nesnažily se je násilně převychovávat v duchu multikulturalismu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV