Z necelých devadesáti tisíc českých studentů, kteří se přihlásili k jarnímu termínu společné (státní) části maturitní zkoušky, ji nezvládlo celkem 18,7 procenta maturantů. To je téměř o tři procenta více než v roce 2011.
„Státní maturita má dvě funkce. U každého studenta ověřuje, jak zvládl cíle svého maturitního oboru ve společném základu (tj. český jazyk a cizí jazyk nebo matematika). V tomto ohledu je zkouška spravedlivá a měří všem maturantům stejným metrem,“ uvádí europoslankyně za KDU-ČSL Michaela Šojdrová. „Problematické je ovšem nastavení úrovně náročnosti. Pro odborné, zejména nástavbové obory je velmi náročná. Pro studenty gymnázií je naopak mnohem snadnější a ztrácí tak motivační efekt.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


