„O projektu metra D víme jen to, že vede do polí, stále se zpožďuje a magistrát nečerpá peníze na investice. V této situaci je jediným správným řešením napřít síly na dokončení trasy A na letiště, tak, jak s tím počítá i územní plán. Nelze ignorovat kritickou a postupně se zhoršující situaci, která v Praze 6 vznikla po zavedení placeného parkování v kombinaci s tím, že na jejím okraji nejsou žádná záchytná parkoviště,“ říká předseda ODS Praha 6 Jakub Stárek. Rychlé a ekologické spojení okraje města s jeho centrem by bylo atraktivním řešením pro dojíždějící Středočechy a vyřešilo by obsluhu rozvíjejících se okrajových čtvrtí. Samozřejmě by bylo posledním chybějícím článkem nutného propojení letiště s centrem, jehož blízkost právě takovému spojení nejvíce nahrává.
Šestkový zastupitel za ODS, expert na hromadnou dopravu v hlavním městě, Ondřej Matěj Hrubeš k problematice uvádí: „S prodloužením metra A se nabízí výstavba záchytného P+R na Dlouhé míli, které může mít kapacitu až několik tisíc míst. Klíčová stanice se bude nacházet přímo u Pražského okruhu a bude spádová pro dálnice D7, D6 a také D5, které do Prahy přivádějí dopravu ze středních Čech.“ K několika desetiletí plánované výstavbě „déčka“ dodává: „Aniž by se koplo, stály přípravy v poslední době tři čtvrtě miliardy korun.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV