Šulcová (ANO): Auta znemožňují průjezd Vyškovem. Obyvatelé ulice se změnami souhlasí

02.03.2023 20:41

Současný stav je nevyhovující, parkování aut ve vnitroblocích je prakticky nelegální, kdy stěžejní je skutečnost, že není zachovaná zákonem stanovená průjezdnost pro složky integrovaného záchranného systému. Problematiku parkování ve vnitroblocích v lokalitě Na Hraničkách řešili zástupci radnice s obyvateli sídliště.

Šulcová (ANO): Auta znemožňují průjezd Vyškovem. Obyvatelé ulice se změnami souhlasí
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Veřejné projednání se konalo v jídelně Základní školy Purkyňova. Diskutovat přišlo bezmála 50 obyvatel ulice. Stav v lokalitě je podle zástupců radnice dlouhodobě neudržitelný. „Přišli jsme s obyvateli debatovat, prezentovat varianty řešení, naše představy a shrnout časový harmonogram, aby věděli, co mohou v následujících letech očekávat. Nabízíme kompromisní řešení, které výrazně zvýší počty stání, parkování se zlegalizuje. Řidiči auta odstavují prakticky všude, v zeleni nevyjímaje. Ve vnitroblocích v současné době zbývá na průjezd aut velice omezený prostor. A to nemluvím třeba o hasičích, ti by zúženým profilem ulice často neprojeli vůbec. Výrazně se tak komplikuje poskytnutí pomoci lidem při zdravotních potížích nebo při požáru. Nelze ohrožovat lidské zdraví a životy,“ shrnula vyškovská starostka Karin Šulcová. 

Anketa

Je dobře, že ANO a SPD chtějí ve Sněmovně obstruovat kvůli snížení valorizace důchodů?

96%
2%
hlasovalo: 31652 lidí

Řešení dopravy ve vnitroblocích odpovídá době vzniku obytné zóny. Parkování uvnitř se nepředpokládalo, proto je v místě úplná absence stání. „Ovšem v průběhu let a s výrazným nárůstem počtu osobních aut se požadavky na parkování enormně zvýšily. Je třeba hledat nová řešení parkovacích míst ve vnitroblocích s návazností na zeleň, veřejné osvětlení, relaxační plochy či umístění kontejnerových stanovišť. Nová místa vždy přibydou na úkor něčeho jiného. Musíme se nicméně dívat na vyváženost života v dané lokalitě. Konkrétně hovoříme zhruba o dvou stovkách bytů. Bydlí v nich jak senioři, tak rodiny s malými dětmi. Každá skupina má své potřeby, ať jsou to volnočasové aktivity nebo zeleň. Představili jsme nejčerstvější variantu i tu úplně původní, která byla občany kdysi odmítnutá,“ odkázal místostarosta Vyškova Roman Celý na protesty obyvatel sídliště z roku 2016.

Radnice tehdy zveřejnila úvahu o tom, že by v lokalitě mělo vzniknout přes sto parkovacích míst. Varianta počítala s propojením vnitrobloků průjezdnou komunikací. Na základě protestní petice obyvatel však od dalších kroků upustila.

Setkání potvrdilo, že nově zpracovanou studii lidé akceptují. „Situace s parkováním je v místě komplikovaná, obyvatelé si to velmi dobře uvědomují, na nás je přijít s řešením. Setkání, na kterém hovořili i zástupci odborů dopravy, územního plánování a rozvoje a Městské policie Vyškov, bylo konstruktivní a věcné,“ ocenil vyškovský místostarosta.

Počet parkovacích míst má přesáhnout stovku. „Jedná se o rozsáhlý projekt, máme nicméně představu, že bychom všechny tři vnitrobloky zrevitalizovali v aktuálním volebním období. Výsledkem má být harmonické řešení zohledňující jak potřebu parkování, tak i kvalitu života v lokalitě,“ prohlásila starostka Šulcová.

Na řadě j e nyní investiční záměr, který aktuálně posvětila rada města. Následovat bude výběr projektanta a vypracování projektové dokumentace. „Jeho úkolem bude rovněž řešení ukládání komunálního odpadu uvnitř každého dvoru, navržení parkových chodníků i třeba v současnosti prakticky neudržované plochy a vybavení, jako jsou věšáky na prádlo nebo pískoviště,“ vyjmenoval místostarosta Celý.

Připomněl nicméně majetkovou strukturu ve vnitroblocích, která je poměrně složitá. Část pozemků je v majetku státu, další v majetku církve, část v soukromém vlastnictví fyzických osob a část v majetku města.

V souvislosti s aktuálním stavem zároveň zdůraznil bezpečnost lidí, která je přednější než pohodlnost některých řidičů. „Komunikace musejí být průjezdné. Záchranné složky se nemůžou dennodenně potýkat s bezohledným parkováním, nerespektováním zákazů stání a zastavení či přehlížením nástupních ploch pro požární techniku. V následujícím období navrhneme nějaké krátkodobější řešení, aby zpevněné plochy ve dvorech dočasně sloužily pouze k obsluze území,“ zmínil místostarosta Celý.

Parkovací kapacity radnice řeší prakticky po celém městě, jde a vždycky půjde o komplikované téma. V době, kdy sídliště vznikala, nikdo nepočítal s tím, že jednou bude mít čtyřčlenná rodina běžně dvě osobní auta. „Navíc mnozí lidé využívají služební auta, problematické jsou také dodávky, kterých na sídlištích rovněž přibylo. V případě Hraniček každopádně věříme v to, že změny přinesou pozitivní efekt,“ doplnil místostarosta Vyškova.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

7:02 Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Filipa Turka (Motoristé sobě).