Liberalizace pravidel pro školy
Pokud jsou splněny požadavky stanovené zákonem, musí být škole umožněna registrace a vznik bez státních regulací. Tímto způsobem se zvýší poptávka po kvalitních učitelích, ti si budou moci vybírat z více nabídek. Bude tak možné i to, co známe z jiných oborů – absolvuji pohovor u jiné firmy a se závaznou nabídkou přijdu za šéfem, že chci zvýšit mzdu a on může nabídku tak dorovnat.
Škola má vzdělávat občany, ne papírovat pro stát
Mateřské, základní i střední školy byly donedávna financovány spravedlivě tzv. normativem na žáka. Tento systém byl za ministryně Valachové nahrazen složitým financováním plným různých vzorečků a koeficientů. Škola se však nemá snažit naplnit koeficienty a vymýšlet, jak nejlépe splnit vzorec. Škola má sloužit občanům ke vzdělávání.
Veřejné školy navíc využívají systému investičních dotací. Tyto dotace vnucují státní politiku a nereflektují potřeby lidí. Školy se pak chovají dle požadavků dotace tak, aby získaly co nejvíce peněz bez ohledu na kvalitu výuky a budoucnost naší společnosti. Systém normativů na žáka má být vrácen a normativy navýšeny tak, aby pokryly zrušení všech nenárokových dotací, ať už se jedná o Internet do škol, dotace na interaktivní tabule nebo komplexní rekonstrukci budovy z prostředků zřizovatele. Příspěvky od státu musí být pro všechny žáky na stejném studijním oboru stejné bez ohledu na zřizovatele školy. Tím ubude školám i jednotlivým učitelům mnoho byrokracie.
Tímto také vzroste množství soukromých škol, čímž se zvýší nabídka na trhu práce pro učitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV