Na pracovní cestě v Tokiu jsem mimo jiné jednal se zástupci ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu Japonska (METI), asociace výrobců automobilů (JAMA) a dalšími klíčovými aktéry japonského automobilového průmyslu. Hlavní téma? Emisní limity do roku 2035, role hybridů, e-paliv a nutnost přehodnocení zákazu spalovacích motorů v EU, přehodnocení emisních limitů a zjevná závislost na strategických zdrojích.
Japonci mluví jasně. Přechod výhradně na elektromobilitu, jak jej dnes prosazuje Evropská komise, je riskantní a nereálný. Technologická neutralita je nezbytná, pokud si chceme zachovat konkurenceschopnost a pracovní místa.
Bylo mi ctí jednat s představiteli japonského Ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu, kteří potvrdili, že Japonsko prosazuje vyvážený přístup k dekarbonizaci s důrazem na inovace, průmyslovou stabilitu a otevřenost různým technologiím. Požádal jsem proto japonské partnery, aby svůj realistický postoj podpořili i navenek směrem k EU.
Zákaz spalovacích motorů od roku 2035 je třeba znovu otevřít a přehodnotit, věřím, že k tomu do příštího roku opravdu dojde, i díky takto silné podpoře jednoho z našich nejvýznamnějších partnerů. Stejný pohled zazníval i ze strany Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) a japonské asociace JAMA, které sdílejí obavy z přeregulovaného přístupu Bruselu a sílícího tlaku na automobilky napříč Evropou.
Politika nesmí zavírat dveře fungujícím a ověřeným technologiím!
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV