Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury je společně s návrhem zákona o státním rozpočtu na rok 2016 klíčovým dokumentem vlády. Nyní je i na programu jednání.
„Dlouhodobě sleduji rozpočet fondu dopravy. Ne jinak tomu je i letos. První návrh rozpočtu dopravní fondu byl však pro mne zklamáním,“ říká poslanec Parlamentu ČR a člen sněmovního hospodářského výboru Ladislav Velebný.
Podle jeho slov je objem výdajů rozpočtu SFDI nedostatečný a má k ideálu hodně daleko. „Po meziresortním připomínkovém řízení, které proběhlo, činí jeho výdaje 65,650 miliardy korun. Rozpočet je v objemu menší, a to nejen v porovnání s letoškem, ale i s rokem 2014 a bohužel i s některými krizovými lety. Obrovskou chybu vidím zejména v tom, že není stabilizován střednědobý výdajový rámec,“ konstatuje poslanec Velebný.
Dalším problémem je to, že fond dopravy vůbec nevyčleňuje peníze na silnice II. a III. tříd v krajích. „Všichni víme, že Evropská unie už nebude v příštích letech financovat takový rozsah krajských silnic, jako v současném období. To mají krajské silnice i nadále chátrat?“, klade si řečnickou otázku Ladislav Velebný.
Podle vyjádření poslance Ladislava Velebného bude snaha krajů, aby našla s vládou kompromis a na tyto komunikace byly vyčleněny peníze. Vláda projednává rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na svém zasedání. „Od kolegů z kraje i ze Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 vím, že se podařilo uhájit v navrhovaném rozpočtu peníze na klíčové dopravní stavby. Jednání v rámci připomínkového řízení bylo velmi obtížné, nicméně nesmírně korektní,“ konstatuje poslanec Velebný. Podle jeho slov je dobře, že se podařilo vrátit do hry financování krnovského a frýdecko-místeckého obchvatu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV