My jsme tuto debatu vedli už na výboru pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí a byla v obdobném duchu, jak tady vystupovali všichni moji předřečníci.
A přidám k tomu ještě jednu věc, která tam také zazněla. Pan ministr samozřejmě chce řídit stát jako firmu a chce, aby všechny instituce, které alespoň trošku souvisejí se státním rozpočtem, měly své účty u České národní banky, protože mu to zlepšuje likviditu a tím pádem je hodnocen lépe, než když tyto peníze jsou někde jinde, u komerčních bank. To znamená, že je tady tento osobní motiv, aby ministerstvo financí jako celek mohlo vykazovat lepší výsledky díky tomu, že část prostředků, které by mohly být u komerčních bank, jsou uloženy u České národní banky a tím pádem vlastně dochází ke cash poolingu a k tomu, že Česká republika jako celek je hodnocena lépe, s tím, že to má samozřejmě i finanční efekty. A to je to, o čem chci mluvit, že v rámci důvodové zprávy se můžete dočíst, že Česká republika by na tom při současné situaci měla vydělat asi miliardu korun ročně.
Moje otázka je stejná, jako na výboru, a to jestli a jakým způsobem se ministerstvo financí, pokud tento zákon bude schválen, se hodlá o tento státní zisk nebo o tento státní výdělek dělit s komerčními nebo veřejnoprávními subjekty, protože zatím je to tam nastaveno tak, ať jsou úroky jakékoliv, tak Česká národní banka a tím pádem ministerstvo financí a tím pádem stát si ponechává většinu a například zdravotním pojišťovnám zůstává nějaká částka, která se podle tohoto zákona nějak vypočítává, zatímco v současné době tomu bylo tak, že úroky byly součástí tzv. fondů prevence, které pojišťovny podle svého uvážení různě pro preventivní činnost využívaly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV