„Provozování takzvaných pivních kol je další z řady nových trendů, se kterými se musí evropské metropole potýkat. Zdaleka se to netýká pouze Prahy. Můžeme se podívat na příklad Amsterdamu, kde byl provoz těchto kol v listopadu loňského roku zakázán. A rád bych upozornil na skutečnost, která je o tomto městě a jeho obyvatelích všeobecně známa, a sice na jejich velkou míru tolerance. Navíc je to město, které je pro cyklisty jedním z nejpřívětivějších v Evropě,“ uvádí radní hl. m. Prahy Jan Wolf.
Beer bike je podle zákona o pozemních komunikacích zařazen do kategorie nemotorových prostředků. Jedná se o kolo, a to z důvodu, že kolo nemá ze zákona přesně předepsanou formu. Jízdním kolem se dle předpisů na úseku provozu na pozemních komunikacích rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola – tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích. Dle stanoviska Ministerstva dopravy postačuje, pokud dané vozidlo splňuje minimální technické požadavky (zejména brzdový systém a systém osvětlení pro jízdu za snížené viditelnosti, včetně zdroje elektrické energie a odrazových skel). Vozidlo může být vybaveno i dodatečně pomocným motorkem, jestliže jeho výkon nepřesáhne 1 kW a v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3. Maximální konstrukční rychlost nesmí být vyšší než 25 km/h. Základní pravidla chování účastníka provozu na pozemních komunikacích mimo jiné stanoví, že nikdo (řidič ani zákazník) nikdy nikoho (včetně sebe) nesmí na pozemních komunikacích ohrozit na životě, zdraví nebo majetku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV