Wolf (KDU-ČSL): Praha bude iniciovat úpravu provozování „beer bike“ na svém území

28.06.2018 7:33 | Zprávy

Nabídka „beer bike“ bývá inzerována jako „netradiční cyklo výlet historickým centrem Prahy“ pro skupiny lidí se zkušeným průvodcem, který v průběhu jízdy čepuje pivo. Tato služba je nabízena jak pro soukromé akce, tak pro pravidelné trasy v určité lokalitě. V poslední době se však množí stížnosti na řadu problémů spojených s touto službou, od nadměrného hluku po omezování plynulosti provozu.

Wolf (KDU-ČSL): Praha bude iniciovat úpravu provozování „beer bike“ na svém území
Foto: Antonín Lavrenčík
Popisek: Jan Wolf, lídr KDU- ČSL v Praze

„Provozování takzvaných pivních kol je další z řady nových trendů, se kterými se musí evropské metropole potýkat. Zdaleka se to netýká pouze Prahy. Můžeme se podívat na příklad Amsterdamu, kde byl provoz těchto kol v listopadu loňského roku zakázán. A rád bych upozornil na skutečnost, která je o tomto městě a jeho obyvatelích všeobecně známa, a sice na jejich velkou míru tolerance. Navíc je to město, které je pro cyklisty jedním z nejpřívětivějších v Evropě,“ uvádí radní hl. m. Prahy Jan Wolf.

Beer bike je podle zákona o pozemních komunikacích zařazen do kategorie nemotorových prostředků. Jedná se o kolo, a to z důvodu, že kolo nemá ze zákona přesně předepsanou formu. Jízdním kolem se dle předpisů na úseku provozu na pozemních komunikacích rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola – tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích. Dle stanoviska Ministerstva dopravy postačuje, pokud dané vozidlo splňuje minimální technické požadavky (zejména brzdový systém a systém osvětlení pro jízdu za snížené viditelnosti, včetně zdroje elektrické energie a odrazových skel). Vozidlo může být vybaveno i dodatečně pomocným motorkem, jestliže jeho výkon nepřesáhne 1 kW a v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3. Maximální konstrukční rychlost nesmí být vyšší než 25 km/h. Základní pravidla chování účastníka provozu na pozemních komunikacích mimo jiné stanoví, že nikdo (řidič ani zákazník) nikdy nikoho (včetně sebe) nesmí na pozemních komunikacích ohrozit na životě, zdraví nebo majetku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

Nemyslíte, že byste jako politici měli respektovat především názor většiny lidí?

Ne jen odborné veřejnosti? Jeden příklad za všechny. Podle různých průzkumu většina Čechů nechce Euro, a vy ho přesto prosazujete. Tak kde je pak nějaký respekt? Nehledě na to, že proti přijetí Eura je třeba i řada odborníků a ekonomů.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Primátor Svoboda: Panely. Moderní a odpovědný přístup k energii

18:12 Primátor Svoboda: Panely. Moderní a odpovědný přístup k energii

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k solárním panelům v Praze.