Pouze jsme oficiálně dostali na vědomí, že cílem reformy MěÚ je snaha oddělit státní správu od samosprávy, což je naprosto legitimní a žádoucí. Jde o to jasně nastavit kompetence a odpovědnost státní správy a samosprávy. Koalice si reformou slibuje snížení počtu odborů, zvýšení efektivity práce a zrychlení toku informací. Dalším z důvodů je snaha o centralizaci a jednotnou správu veškerého městského majetku.
Nicméně způsob, jakým se reorganizace provádí, není zcela transparentní. Opozice není, mimo zmíněné, o změnách informována a už vůbec ne požádána o připomínkování. Kdyby o to požádána byla, jistě by odmítla likvidaci Odboru životního prostředí (OŽP), jehož agenda bude začleněná převážné pod Stavebně správní odbor, jenž se stane megaodborem, zahrnujícím oddělení stavebního odboru (územní plánování a stavební agenda) a památkové péče, odd. vodoprávní a doprav. úřadu a odd. živ. prostředí. Na Odbor správy majetku města bude převedena agenda místních komunikací, osvětlení, vodárenského majetku, zeleně atd. Likvidace OŽP je nestoudná.
Domníváme se, že město velikosti UH si samostatný odbor ŽP zaslouží. Myslíme si, že je to politikum, pokus současné administrativy „hodit“ na bývalý OŽP všechny problémy, které nejvíce pálí občany (parkování, zastavování pozemků, nárůst dopravy po schválení parkovného za 1 Kč, park Rochus atd.).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Zapletal