Zdechovský (KDU-ČSL): Jak zatočit s podvodníky s tachometry? Šmejdy poražme jako Belgičané

22.06.2016 20:21 | Zprávy

Pokud si kupujete ojeté auto ze zahraničí, s největší pravděpodobností jste naletěli podvodníkům. Proč? Protože celou Evropu trápí podvody s přetáčenými tachometry a s tímto problémem se potýkají zvláště v nových členských zemích.

Zdechovský (KDU-ČSL): Jak zatočit s podvodníky s tachometry? Šmejdy poražme jako Belgičané
Foto: red
Popisek: Europoslanec Tomáš Zdechovský

Česká republika samozřejmě není výjimkou. Volný trh v rámci Evropské unie měl totiž za následek, že větší část nákupů ojetých aut ze západních zemí ve skutečnosti slouží jako tranzit pro další prodej v nových členských zemích.

Pro ilustraci uvádím pár čísel týkajících se České republiky. V roce 2014 se na českém trhu prodalo přes autobazary 220 000 automobilů. Z toho mělo 37 % takto inzerovaných vozidel stočený počet kilometrů. Nejedná se ale o jediný problém. Dalších 20 % aut bylo bouraných nebo mělo záznam o pojistné škodě a 17,8 % mělo uvedený mladší rok výroby. Počet poškozených zákazníků na českém trhu je alarmující. Jedná se o více než 73 000 lidí a celkovou výši škody není možné přesně vyčíslit. Podle odhadů se však pohybuje v miliardách. Zkrátka, čísla vypadají pro Česko opravdu hrozivě.

Navíc odkazování se na původ zde slouží jako výmluva prodávajících pro chybějící nebo nekompletní informace o historii vozu. Není divu, že stávající uspořádání je živnou půdou pro nezákonné úpravy ojetých aut.

Když to v Belgii funguje,…

Nechci, aby byli spotřebitelé dále klamáni při koupi automobilu, a těmto podvodům musíme učinit přítrž! Je ale vůbec možné s podvodnými „úpravami“ bojovat? Rozhodně ano! Musíme ale hledat inspiraci tam, kde to opravdu funguje. Naprosto ukázkovým případem úspěšného vypořádání se s tímto problémem jsou Nizozemsko a zvláště Belgie, které obě zavedly systém tzv. car-passů.

Rád bych zde proto zmínil právě Belgii, kde nyní jako europoslanec trávím velkou část svého času. I Belgie měla před rokem 2006 veliký problém s přetáčením tachometrů. Podle odhadů technické inspekce se mělo jednat o více než 60 000 případů za rok. Celkový rozsah podvodů byl vyčíslen na 150-200 milionů eur ročně, protože autům s nižším uváděným počtem ujetých kilometrů zcela stoupala jejich cena, která samozřejmě neodpovídala skutečnosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Dálnice D52 z Brna na Vídeň je na dosah

16:20 Premiér Fiala: Dálnice D52 z Brna na Vídeň je na dosah

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke stavbě dálnice D52