Zelení: Labe potřebuje prostor a ochranu, ne umělé koryto a jezy

26.09.2021 15:54 | Zprávy

Řeky potřebují prostor a ochranu, ne umělá koryta. Takové bylo hlavní sdělení společné plavby českých a německých Zelených po Labi z Děčína do německého Bad Schandau.

Zelení: Labe potřebuje prostor a ochranu, ne umělé koryto a jezy
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

Zelení varovali, že umělé prohlubování unikátního přírodního úseku Labe v CHKO Labské pískovce bude mít na řeku negativní vliv. V červenci tuto problematickou stavbu v rámci mezivládní dohody odsouhlasili ministři dopravy Scheuer a Havlíček. Zeleným z obou zemí vadí také přírodě škodlivá výstavba jezu u Děčína. 

Plavby se zúčastnila za české Zelené jejich volební lídryně Magdalena Davis. “Příroda nám ukazuje, že dlouhodobě funguje jen to, co je jí přirozené. Řeky jsou tepnami naší krajiny, proto je jejich ochrana nezbytná i pro život lidí. Vybagrované Labe by narušilo okolní biodiverzitu a ještě více by vysušilo okolní krajinu,” upozorňuje Magdalena Davis, která je profesí bioložka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz

Myslíte, že nejdiskriminovanější skupinou jsou senioři?

Určitě jejich pozice není dobrá, ale jsou na tom hůře, než matky s dětmi, obzvláště pokud jde o samoživitelky? V jejich případě se i s ohledem na rodinu a na podmínky, které si zaměstnavatelé kladou dost diskriminováni, navíc senioři (důchodci) mají aspoň většinou dobré důchody, ať mi nikdo netvrdí,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Svárovská (Zelení): Finské vzdělávací sci-fi

23:08 Svárovská (Zelení): Finské vzdělávací sci-fi

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k vzdělávacímu systému ve Finsku