EU
Kritizujete EU neustále, oprávněně, ale proč jste slevili z vašeho požadavku na referendum o vystoupení? Nebo bude? A můžete jinak, když budete ve vládě zabránit tomu, aby nám EU zdražovala život?
21
Kritizujete EU neustále, oprávněně, ale proč jste slevili z vašeho požadavku na referendum o vystoupení? Nebo bude? A můžete jinak, když budete ve vládě zabránit tomu, aby nám EU zdražovala život?
Dobrý den Stando. Děkuji za dotaz. Důvod ke zvýšení jízdného je dle mého názoru jasný. Strany stávající magistrátní koalice se snaží naplnit (alespoň zčásti) svoje populistické předvolební sliby, a zřejmě si uvědomili, že zvýšení jízdného je cesta, jak na ně získat peníze.
Ano, protože jej považujeme za velmi účinný nástroj.
Vážená paní Anno, jsem jeden z těch, který o případném odchodu z vlády mluví velmi, ale velmi opatrně. Jsem toho názoru, že máme šanci prosadit více programových bodů jako součást koalice. Mnoho z nich jsme promítli do platné koaliční smlouvy a pokud se jí společně s koaličními partnery budeme držet, bude vláda pokračovat a my snad stihneme, co jsm
Dobrý den. Tunel Blanka nepochybně odlehčí povrchovou dopravu v Praze. Pochopitelně ty části města, které navazují na vjezdy/výjezdy z tunelu, budou zatíženy více než dnes, doprava tam bude koncentrovanější (větší zatížení se týká i lokalit, kde bude z tunelů vyvedena vzduchotechnika apod.). Velký problém Blanky však spočívá v tom, ž
Dobrý den, pokud se pro post místopředsedy vlády pro boj s korupcí nepodařilo vybojovat patřičné pravomoci včetně sestavení si vlastního týmu spolupracovníků našemu předsedovi Radku Johnovi, pochybuji, že se to podaří někomu jinému. Neboli bez jeho účasti pro mě tento post ztrácí význam.
Vážená paní Zdeno, rýsuje se řešení, kterým je Fond státních dluhopisů – bude mít nízké riziko (ale s tím spojený i nižší výnos..) a vklady do něj vložené půjdou výhradně do státních dluhopisů. Ty jsou garantované státem, který je vydal, a jsou vypláceny i za cenu toho, že stát omezí vlastní výdaje. Takže jejich garance je vysoká.
Dobrý den, netuším, jestli byla narážka adresována přímo mě a ani já ji moc nechápu. Nemám problém jet tramvají, vlakem, autobusem, autem s kýmkoliv, pokud se bude chovat slušně a nebude ohrožovat bezpečnost dopravy. zdraví Jaroslav Škárka
V řešení důchodového systému se protínají principy solidarity (zejm mezigenerační) a ekvivalence (soulad s individuálním výkonem). Jde o problém jak zajistit dlouhodobou finanční udržitelnost systému, ale současně jde i o významné finační zájmy - fondům jde o desítky milard korun ročně (a vynásobte si to délkou
Už ve svém článku jsem naznačil možné cesty. Není-li vztah ke škole postaven na tom, že žák (rodič) školu potřebuje, ale naopak na tom, že škola potřebuje žáka/studenta, bude to stále problémem. Vzdělání je důležitým statkem pro život. Všechno, co je jakoby zadarmo, pro většinu populace ztrácí svoji hodnotu. Tím nevolám po zpoplatnění (i když u vys
Stanovení možnosti vyvlastnění pozemku pro dopravní, vodní nebo energetickou infrastrukturu je dáno až jako poslední možnost, nelze-li dojít k dohodě. Pro případné vyvlastnění pak musí být splněny tři zásadní věci: 1/ Stavba musí být v souladu se schválenými zásadami rozvoje kraje 2/ musí být zakotvena ve schváleném územním plánu města či obce 3/ m
Vážená paní Valerie, nikoli, od plánovaného školného upuštěno nebylo, počítá se s ním v návrhu nového vysokoškolského zákona, který připravuje MŠMT. Se zavedením školného počítal jak volební program TOP09 pro volby do Poslanecké sněmovny, tak také programové prohlášení vlády ze dne 4.8.2011, a to od akademického roku 2013/2014.
Milá Sylvie, skutečně se to jenom zdá, že KSČM je v senátu mou hlavní naplní. Není tomu tak, zdání asi vytváří média, protože se otázky KSČM více zabývají. Moji hlavní naplní je zahraniční politika státu. Jsem členem Výboru pro zahraniční obranu a bezpečnost. Navíc není pravda , že usiluji o zákaz KSČM. Usiluji o to aby Vláda vyhověla Sená
Dobrý den, nemám problém se v budoucnu do VV vrátit, nicméně nejprve by muselo dojít ke změně v samotné straně. Dokud nebude fungovat na demokratických principech a dokud to bude jenom projekt Víta Bárty, není můj návrat možný. zdraví Jaroslav Škárka
Prevence užívání omamných a psychotropních látek je rozčleněna jako komplexní systém, jehož řídícím článkem je Rada vlády pro koordinaci protidrogové politiky. Ta funguje pod Úřadem vlády a v jejím čele je předseda vlády. Rada koordinuje aktivity a činnosti jednotlivých ministerstev a dalších institucí a subjektů, které se protidrogovou prevencí
Uvedenou problematiku řeší Stavební zákon (Zákon č. 183/2006 Sb.) . Konkrétně pak čtvrtá část „Stavební řád“ a jeho „Hlava II: Stavební dozor a zvláštní pravomoci stavebního úřadu“. Podle § 132 Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů….a nad plněním jejich povinností vyplývajících z tohoto zákona.
Dobrý den, takové informace nemám. S úspěšným průběhem státních maturit jsem spojil své další setrvání ve funkci ministra. Maturity právě probíhají a jsou v současné době moje priorita.
Předchozí ministr se touto otázkou zabýval a připravovala se novelizace zákona, kde by se zvýšily pokuty pro agresivní řidiče. K novelizaci ovšem přišlo mnoho připomínek, ministerstvo se s nimi musí postupně vypořádat.
Převádět ČD, a. s., opět na státní organizaci by byl asi krokem zpět. ČD jsou v tuto chvíli pouze jedním z mnoha dopravců, které na našem území operují. Proto, aby byla nastavena rovnoprávnost pro všechny dopravce, byla zřízena státní Správa železniční dopravní cesty, která udržuje tratě v ČR a přiděluje jednotlivým dopravcům tzv. kapacitu (nebo-li
To nevím.
Pěkně zdravím, s názvem kraje to dopadlo dle přání většiny krajských zastupitelů. Název se změnil ze slova "Vysočina" na sousloví "Kraj Vysočina". Můj názor na tuto změnu si můžete poslechnout ze záznamu na http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/vystoupeni?O=8&S=8&PID=243&ORG=Sen%E1t