Kampaň k reformám bude pro MPSV realizovat Media Factory

06.10.2011 15:42

Informační kampaň k sociální a důchodové reformě zrealizuje pro ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) společnost Media Factory Czech Republic. Hodnota zakázky je 1,3 milionu korun.

Kampaň k reformám bude pro MPSV realizovat Media Factory
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek z TOP 09

 Na kampaň půjdou peníze z Evropského sociálního fondu. O výsledku výběrového řízení ČTK dnes informovala mluvčí ministerstva Viktorie Plívová. Vypsaný byl i další tendr na informační kampaň k reformám."V první fázi se vytvoří jednoduché weby, kde bude souhrn změn v jednotlivých kategoriích, zvláště v sociální reformě," řekla Plívová.

Web, plakáty i letáky

Na webech podle ní lidé naleznou například informace o změnách v rodičovském příspěvku, podpoře v nezaměstnanosti, zaměstnávání zdravotně postižených, výplatě sociálních dávek nebo kalkulačku, kde si budou moci vypočítat, zda se jim vyplatí zúčastnit se penzijní reformy. Změny by tam podle Plívové měly být přehledně vypsány. Na webech by měla být i mapa kontaktních pracovišť v Česku a krátké vysvětlující spoty. Jeden web by měl vzniknout pro sociální reformu a druhý pro penzijní. Kampaň bude zahrnovat i plakáty a letáky s vysvětlením změn.

Druhé vypsané výběrové řízení by mělo zajistit organizaci kulatých stolů po celé republice, a to jak s úředníky státní správy, tak se zástupci neziskového sektoru, například sdruženími komunikujícími s handicapovanými či sociálně znevýhodněnými lidmi. Kulaté stoly by se měly vztahovat i k penzijní reformě. Pro sociální reformu by se měly kulaté stoly uskutečnit do konce roku. Tendr by měl být do dvou milionů korun.

"Využijeme také stávající call centrum, které máme při úřadu práce, aby mohlo jako infolinka zodpovídat dotazy v rámci sociální reformy," řekla Plívová. Zároveň upozornila, že nepůjde o marketingovou kampaň, ale o kampaň, která by měla lidem zprostředkovat informace. Společnost, která zmíněné výběrové řízení vyhraje, by měla proškolit i zaměstnance call centra.

Opozice hlasitě protestuje

U penzijní reformy připravuje MPSV také dvě minikampaně zaměřené na mladé lidi. "Jde jenom o to, abychom je vtáhli do problému, aby o tom začali přemýšlet. Není to žádná informační masáž," řekla Plívová. Měly by tak mladé lidi odlehčenou formou přivést k tomu, aby si přečetli základní informace o penzijní reformě.

Sociální i důchodové reforma už prošly Poslaneckou sněmovnou, nyní čekají na projednání v Senátu. Penzijní reforma počítá se zavedením takzvaného druhého pilíře důchodového systému. Umožňuje převod části peněz ze státního průběžného penzijního systému na individuální účty u soukromých penzijních společností za podmínky, že část peněz dají ze svého.

Také mění podmínky současného penzijního připojištění. Opozice tvrdí, že převod až 20 miliard korun ročně ohrožuje financování stávajících důchodů a že budoucí důchodci nemají jisté, že o své úspory nepřijdou. Vláda chce výpadek v průběžném systému zacelit zvýšením spodní sazby daně z přidané hodnoty. Sociální reforma přinese změny v systému sociálních dávek, ve vyplácení dávek zdravotně postiženým a zpřísní pravidla pro výplatu podpory v nezaměstnanosti.

Související:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

14:01 Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

Nejsou banány a jejich cena roste. V plzeňském supermarketu došla leckterým Čechům slova, případně v…