Passer prý zneužil radniční tisk pro svou propagaci. Radnice to odmítá

30.09.2014 15:12

Do redakce ParlamentníchListů.cz dorazila informace o údajném nekalém postupu v boji o Prahu. Dle slov volebního uskupení Trojkoalice pro Prahu 4 redakce radničního periodika Prahy 4 Tučňák odmítla poskytnout prostor pro placenou předvolební inzerci. Zastupitelé Strany zelených, kteří jsou součástí uskupení, již dlouhodobě kritizují praktiky současného vedení.

Passer prý zneužil radniční tisk pro svou propagaci. Radnice to odmítá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kampaň do nadcházejících voleb v ulicích Prahy. Podívejte se na některé slogany

Měsíčník, který je distribuován zdarma do domácností na Praze 4, má celkem osm inzertních stran. V říjnovém čísle je šest z nich věnováno inzerci politických stran, z toho dvě stránky propagují hnutí Pro Prahu, dvě stránky ČSSD. O zbylé dvě strany se dělí další tři politická uskupení. Pro Trojkoalici údajně „nezbyl prostor“.

„S většími či menšími ústrky ze strany tzv. vedení radnice už počítám, ale tentokrát starosta Caldr a jeho kolegové asi už úplně ztratili soudnost, kam až mohou zajít. Pro kandidáty Trojkoalice pro Prahu 4 místo na placený inzerát v radničním časopise nebylo a pak otevřu časopis a vidím rozhovor s člověkem, který je starostou Koloděj, ale financuje hnutí, za které na Praze 4 kandiduje i současný starosta,“ říká zastupitelka Iva Kotvová.

ParlamentníListy.cz oslovily Úřad městské části Prahy 4 a dočkaly se vyjádření: „Úřad městské části nemá s obsahem časopisu Tučňáku, tedy asi s inzercí, nic společného. O inzerci se nestará a nerozhoduje o ní ani redakční rada časopisu, ve které mají své zástupce všechny politické strany zastoupené v Zastupitelstvu MČ Praha 4. Inzerce v Tučňáku, jak je to ostatně běžné u jiných médií, je v kompetenci vydavatelství, v případě Tučňáku je to společnost Strategic Consulting, s.r.o., která pro městsku část časopis připravuje. Inzerce v Tučňáku má podle smlouvy mezi městskou částí Praha 4 a Strategic Consulting, s.r.o. pevně stanovený rozsah, tj. je smluvně přesně určen podíl redakčních a inzertních stran, který nelze bez dodatku ke smlouvě měnit. Z informací, které mám k dispozici, protože se objevily na poslední redakční radě, vyplývá, že si Trojkoalice inzerci v inzertním oddělení vydavatelství objednala pozdě, v době, kdy byl veškerý inzertní prostor v zářijovém i říjnovém vydání Tučňáku, o kterých se zmiňujete, vyprodán, tj. nebylo kam další inzerát umístit.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lívia Ševčíková

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Co to je? Knihu koupili, ale prodávat ji nechtějí? Miloš Zeman zakročil

15:15 Co to je? Knihu koupili, ale prodávat ji nechtějí? Miloš Zeman zakročil

Kniha Spiknutí, která byla v minulém týdnu v pražském Arcibiskupském paláci slavnostně uvedena na tr…