Passer prý zneužil radniční tisk pro svou propagaci. Radnice to odmítá

30.09.2014 15:12

Do redakce ParlamentníchListů.cz dorazila informace o údajném nekalém postupu v boji o Prahu. Dle slov volebního uskupení Trojkoalice pro Prahu 4 redakce radničního periodika Prahy 4 Tučňák odmítla poskytnout prostor pro placenou předvolební inzerci. Zastupitelé Strany zelených, kteří jsou součástí uskupení, již dlouhodobě kritizují praktiky současného vedení.

Passer prý zneužil radniční tisk pro svou propagaci. Radnice to odmítá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kampaň do nadcházejících voleb v ulicích Prahy. Podívejte se na některé slogany
reklama

Měsíčník, který je distribuován zdarma do domácností na Praze 4, má celkem osm inzertních stran. V říjnovém čísle je šest z nich věnováno inzerci politických stran, z toho dvě stránky propagují hnutí Pro Prahu, dvě stránky ČSSD. O zbylé dvě strany se dělí další tři politická uskupení. Pro Trojkoalici údajně „nezbyl prostor“.

„S většími či menšími ústrky ze strany tzv. vedení radnice už počítám, ale tentokrát starosta Caldr a jeho kolegové asi už úplně ztratili soudnost, kam až mohou zajít. Pro kandidáty Trojkoalice pro Prahu 4 místo na placený inzerát v radničním časopise nebylo a pak otevřu časopis a vidím rozhovor s člověkem, který je starostou Koloděj, ale financuje hnutí, za které na Praze 4 kandiduje i současný starosta,“ říká zastupitelka Iva Kotvová.

ParlamentníListy.cz oslovily Úřad městské části Prahy 4 a dočkaly se vyjádření: „Úřad městské části nemá s obsahem časopisu Tučňáku, tedy asi s inzercí, nic společného. O inzerci se nestará a nerozhoduje o ní ani redakční rada časopisu, ve které mají své zástupce všechny politické strany zastoupené v Zastupitelstvu MČ Praha 4. Inzerce v Tučňáku, jak je to ostatně běžné u jiných médií, je v kompetenci vydavatelství, v případě Tučňáku je to společnost Strategic Consulting, s.r.o., která pro městsku část časopis připravuje. Inzerce v Tučňáku má podle smlouvy mezi městskou částí Praha 4 a Strategic Consulting, s.r.o. pevně stanovený rozsah, tj. je smluvně přesně určen podíl redakčních a inzertních stran, který nelze bez dodatku ke smlouvě měnit. Z informací, které mám k dispozici, protože se objevily na poslední redakční radě, vyplývá, že si Trojkoalice inzerci v inzertním oddělení vydavatelství objednala pozdě, v době, kdy byl veškerý inzertní prostor v zářijovém i říjnovém vydání Tučňáku, o kterých se zmiňujete, vyprodán, tj. nebylo kam další inzerát umístit.“

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Lívia Ševčíková
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministryně Dostálová se mýlí, Arnika analýzu pro přípravu stavebního zákona za milion nenabízí

17:11 Ministryně Dostálová se mýlí, Arnika analýzu pro přípravu stavebního zákona za milion nenabízí

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (ANO) v rozhovoru pro Deník N uvedla, že spolek Arnika …