Zakázka počítá s možností této úpravy až na 233 kolejových vozech řad, které se využívají ve vlacích na přeshraničních linkách a na hlavních tuzemských železničních koridorech. Konkrétně se jedná o 26× Bmz245, 38× Bmz232, 15× Bmz241, 18× ARmpee829, 6× ARmpee832, 62× Bdpee231, 38× Bdmpee233, 10× Apee139, 11× Ampz143 a 9× Ampz146. Náklady na úpravu mohou dosáhnout částky až 33 milionů korun.
„Speciální propustná okna jsou dalším krokem, který povede k lepší kvalitě mobilního signálu cestujících v našich vlacích. Tato technologie přitom není cestujícím neznámá, takto upravená okna znají ze souprav InterJet a mají je i nové vlaky ComfortJet,“ připomíná Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Laserová úprava oken využívá laser k narušení kovové vrstvy v oknech, kdy místo jednotného pokoveného filmu mají tato okna síťovou strukturu, která zachovává tepelné vlastnosti, přičemž jí ale lépe proniká signál z vnějšku.
Modernizace probíhá i u Wi-Fi sítí
Kromě zlepšení dostupnosti signálu České dráhy průběžně vylepšují službu palubních Wi-Fi sítí. Aktuálně je v realizaci velká obměna již morálně zastaralých Wi-Fi routerů první generace v celkem 195 vozidlech, z toho se jedná o 131 rychlíkových vozů, 3 řídicí vozy a 12 patrových vozů Pražské integrované dopravy a o 49 vozů v 7 jednotkách railjet.
Mezi rychlíkovými vozy se jedná o řady Apee, Bdmpee, Ampz, Bhmpz, Bdmpz a Bmz241 a Bmz245, které České dráhy nasazují především na vlaky EuroCity a InterCity Berliner, Metropolitan, Jižní expres, Západní expres, Bavorský expres a dále na rychlíky Berounka nebo Slovácký expres.
Nové Wi-Fi routery, instalované do vlaků, vyžívají veřejné datové mobilní sítě na frekvencích od 700 po 2600 MHz a všechny dostupné sítě, tzv. bonding. Technologie bude nově schopná využívat i sítě v 5G. Kromě České republiky je Wi-Fi připravena pro provoz také v Rakousku, na Slovensku, v Maďarsku a v Německu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva