3Dfactories: Byznys budoucnosti tkví v průmyslovém 3D tisku, nikoliv v domácích tiskárnách

22.01.2014 8:05 | Zprávy

Rok 2013 lze považovat v oblasti 3D tisku za přelomový. Z 3D tisku se stala respektovaná technologie a hledáčky investorů definitivně zaostřily na výrobce 3D tiskáren s vidinou zajímavých a rychle návratných investic. O 3D tisku se také začalo mluvit jako o symbolu třetí průmyslové revoluce, jejímž hlavním motorem bude digitalizace průmyslové produkce a výroba věcí individuálně uzpůsobených potřebám a přáním každého zákazníka. Lukrativní budoucnost věští tomuto byznysu ve svých výhledech pro rok 2014 i přední poradenské a auditorské firmy.

3Dfactories: Byznys budoucnosti tkví v průmyslovém 3D tisku, nikoliv v domácích tiskárnách
Foto: 3Dfactories
Popisek: 3Dfactories

Fakt, že se výrobě a prodeji 3D tiskáren daří i v Česku, potvrzují statistiky firmy 3Dfactories za minulý rok. „V roce 2013 se naše produkce 3D tiskáren ztrojnásobila a uvedli jsme do provozu tři nové výrobní linky. V současné době vyrábíme v jedné směně desítky strojů,“ dodává zakladatel společnosti 3Dfactories Jan Škopík s tím, že firma kvůli velké zahraniční poptávce kapacitu výroby v blízké budoucnosti opět navýší. Pro rok 2014 plánuje 3Dfactories také spuštění plně automatizované linky i redesign stávajících modelů domácích 3D tiskáren.

Podle Jana Škopíka zaznamenal trh s 3D technologiemi zájem u mnoha různých skupin odběratelů. „Portfolio zájemců o 3D tiskárny je v ČR opravdu široké. Nejvýznamnějšími odběrateli jsou školy zaměřené na technické obory a vývojová oddělení průmyslových podniků, jako jsou například slévárny, či výrobci různých součástek,“ upřesňuje Škopík. Na odbyt jdou dobře i domácí 3D tiskárny, které si v aktuální módní vlně pořizují například modeláři, hobby shopy či domácí kutilové.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Oto​ Klempíř byl položen dotaz

Líbí se mi, že umíte uznat svou chybu.

Ale jak to tedy vlastně bylo? Vy jste s STB opravdu spolupracoval? A kdy přesně jste spolupráci ukončil?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

7:23 Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

Česká pošta v rámci své transformace představila modernizační programy se zaměřením na digitalizaci …