„Potvrzuje se tak celkově pozitivní nálada v podnikatelském prostředí, kdy rodinné firmy jsou v očekávání pravidelně optimističtější než ostatní podniky. Byť dvě třetiny rodinných firem vnímají fungování firmy na rodinné bázi jako svoji výhodu, oproti loňskému roku nejsou o tomto hodnocení tak přesvědčení. Pokles vůči minulému roku může být v tom, že se vyjadřuje již další generace, která to může vidět jinak, než zakladatelé“, uvádí předseda představenstva AMSP ČR Karel Havlíček.
Mezi výhody rodinných firem se řadí např. flexibilita, stabilita, atmosféra ve firmě a etika (celkově pozitivní přístup k CSR). Vnímané nevýhody jsou oproti tomu spíše marginálního charakteru. „Jde o velmi zajímavé odpovědi, zejména s ohledem na systém řízení. Je zřejmé, že si rodinné firmy uvědomují, že osobní vazby často převažují nad koncepčním systémem řízení a dokonce to berou jako určitou hrozbu. To je z pohledu odhadu rizik dobrá zpráva. Otázkou je, jak se s tím dokážou vyrovnat ve skutečnosti“, doplňuje Havlíček.
Dvě třetiny rodinných firem chtějí tradici v rodině předávat dále. Polovina z nich přitom s předáváním ještě nezačala. Platí zároveň, že rodinné firmy kompletní proces předání odhadují na poměrně dlouhou dobu. „Je patrné, že rodinné firmy podceňují celý proces předávání, i když si uvědomují, že to bude náročné. Z našeho pohledu jsou zahlceni operativou chodu firmy a předávání poté řeší více intuitivně a pod časovým tlakem, což může být velmi nebezpečné celkově nevýhodné,“uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.
„Uvědomujeme si, že udržet tradici rodinného podnikání není jednoduché. Proto se snažíme podpořit rodinné podnikání, které považujeme za jeden z pilířů naší ekonomiky, soutěží Equa bank Rodinná firma roku. Věřím, že v letošním ročníku opět vzroste počet přihlášených rodinných firem a odborná porota bude moci vybírat z co největšího počtu zajímavých uchazečů. Do soutěže jsme také nově zapojili širokou veřejnost, která bude hlasováním vybírat z deseti nejlepších firem a vítěz získá Cenu veřejnosti,“ uvádí David Řehoř, ředitel rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva