AMSP ČR: Ovládnou ženy byznys 21. století?

24.06.2014 19:40 | Zprávy

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) představuje další z řady svých unikátních průzkumů, tentokrát na téma podnikání žen. Za poslední rok začalo podnikat desetinásobně více žen než mužů. Proč jsou ženy odolnější? Jaké jsou trendy podnikání žen v Evropě? Co je motivací žen stát se podnikatelkou? Jaké informace jsou pro začínající podnikatelky nejcennější? A čeho se ve svém podnikání nejvíce obávají?

AMSP ČR: Ovládnou ženy byznys 21. století?
Foto: AMSP ČR
Popisek: AMSP ČR

Podnikatelky jsou se svou prací a způsobem života mnohem spokojenější než ostatní, více jim vyhovuje i jejich příjem. Přesto je u nás méně žen v rozhodujících firemních pozicích než například v konzervativním Japonsku. AMSP ČR proto ve spolupráci s platformou ŽENY s.r.o. zahajuje mohutnou ofenzivu a představuje projekt Podnikavá žena.

Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR bez okolků uvádí: „Ženy budou v příštích dekádách postupně přebírat kontrolu nad byznysem. Začíná se zcela zřetelně projevovat, že jejich přirozené vlastnosti jsou jako šité na míru požadavkům moderního obchodu. Jsou odolné, netrpí sebestředností a dokáží daleko lépe vyhodnocovat riziko. Je fakt, že na rozdíl od mužů mají tendenci dívat se někdy zbytečně dozadu a jsou emotivnější, ale emoce dnes v rozumné míře do podnikání patří. Bereme proto v asociaci prapor do ruky a začínáme nejmasivnější podporu podnikavých žen, která zde kdy byla. Během několika let hodláme podnikatelské prostředí přesvědčit, že chceme-li být opravdu úspěšní, musíme začít lovit ve vodách perspektivních žen.“

Překážky, které ženy vnímají v podnikání, jsou na osobní i celospolečenské úrovni. 55 % respondentek vnímá strach, že se podnikáním neuživí, jako jednu z hlavních překážek, kterou musí podnikatelky překonat. Odstartovat podnikání by jim výrazně pomohla větší podpora rodiny, dostatek financí a přesvědčení o tom, že po jejich produktu/službě bude poptávka. Tyto faktory vnímá jako výraznou pomoc vždy přes 90 % respondentek. 91% považuje srozumitelné informace o podnikání za pomoc k jeho zahájení. Nejcennější informací je pak dovednost oslovení nových zákazníků, tento způsob podpory řadí mezi nejdůležitější přibližně 49 % respondentek. Informaci o způsobu založení firmy považují za cennější hlavně mladší ženy. Stále více ženy oceňují pomoc kouče či mentora s reálnými podnikatelskými zkušenostmi, který by ženám pomohl překonávat zásadní překážky v podnikání.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

Sankce proti Rusku

Vy opravdu vidíte v sankcích nějaký přínos proto, aby Putin válku ukončil? Já upřímně nevidím žádný. Určitě lepší něco než nic, ale myslíte, že sankce válku ukončí? Kdyby tomu tak bylo, už by přeci skončila nebo ne? A co přesně myslíte těmi bezpečnostními zárukami, které bychom měli poskytnout Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

16:26 SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

Program rozvoje venkova 2014–2020 (PRV) umožnil financování stovek projektů pozemkových úprav, které…