AMSP ČR: Ovládnou ženy byznys 21. století?

24.06.2014 19:40 | Zprávy

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) představuje další z řady svých unikátních průzkumů, tentokrát na téma podnikání žen. Za poslední rok začalo podnikat desetinásobně více žen než mužů. Proč jsou ženy odolnější? Jaké jsou trendy podnikání žen v Evropě? Co je motivací žen stát se podnikatelkou? Jaké informace jsou pro začínající podnikatelky nejcennější? A čeho se ve svém podnikání nejvíce obávají?

AMSP ČR: Ovládnou ženy byznys 21. století?
Foto: AMSP ČR
Popisek: AMSP ČR

Podnikatelky jsou se svou prací a způsobem života mnohem spokojenější než ostatní, více jim vyhovuje i jejich příjem. Přesto je u nás méně žen v rozhodujících firemních pozicích než například v konzervativním Japonsku. AMSP ČR proto ve spolupráci s platformou ŽENY s.r.o. zahajuje mohutnou ofenzivu a představuje projekt Podnikavá žena.

Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR bez okolků uvádí: „Ženy budou v příštích dekádách postupně přebírat kontrolu nad byznysem. Začíná se zcela zřetelně projevovat, že jejich přirozené vlastnosti jsou jako šité na míru požadavkům moderního obchodu. Jsou odolné, netrpí sebestředností a dokáží daleko lépe vyhodnocovat riziko. Je fakt, že na rozdíl od mužů mají tendenci dívat se někdy zbytečně dozadu a jsou emotivnější, ale emoce dnes v rozumné míře do podnikání patří. Bereme proto v asociaci prapor do ruky a začínáme nejmasivnější podporu podnikavých žen, která zde kdy byla. Během několika let hodláme podnikatelské prostředí přesvědčit, že chceme-li být opravdu úspěšní, musíme začít lovit ve vodách perspektivních žen.“

Překážky, které ženy vnímají v podnikání, jsou na osobní i celospolečenské úrovni. 55 % respondentek vnímá strach, že se podnikáním neuživí, jako jednu z hlavních překážek, kterou musí podnikatelky překonat. Odstartovat podnikání by jim výrazně pomohla větší podpora rodiny, dostatek financí a přesvědčení o tom, že po jejich produktu/službě bude poptávka. Tyto faktory vnímá jako výraznou pomoc vždy přes 90 % respondentek. 91% považuje srozumitelné informace o podnikání za pomoc k jeho zahájení. Nejcennější informací je pak dovednost oslovení nových zákazníků, tento způsob podpory řadí mezi nejdůležitější přibližně 49 % respondentek. Informaci o způsobu založení firmy považují za cennější hlavně mladší ženy. Stále více ženy oceňují pomoc kouče či mentora s reálnými podnikatelskými zkušenostmi, který by ženám pomohl překonávat zásadní překážky v podnikání.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NPÚ: Razítko k 170. výročí prvního vydání knihy Babička

22:03 NPÚ: Razítko k 170. výročí prvního vydání knihy Babička

Razítko připomíná 170. výročí prvního vydání knihy Babička spisovatelky Boženy Němcové.