AMSP: V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem

25.09.2018 9:58 | Zprávy

„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů.

AMSP: V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem
Foto: amsp.cz
Popisek: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál. V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.

Podle názoru provozovatelů se zákazníci do provozoven vracejí především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.

Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.

A co táhne štamgasty regionálně? V Čechách jsou to kvalitní služby a produkty, rozmanitý sortiment a vzdálenost od domova, Moravané zase preferují osobní vazby a oslovení jménem. Ve Slezsku je důležitý kvalitní personál, výhodná cena a a dlouhá otevírací doba.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

22:08 Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

Tvorbu čtyř sochařů a tří sochařek představuje tradiční letní výstava ve Zbrašovských aragonitových …