Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál. V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.
Podle názoru provozovatelů se zákazníci do provozoven vracejí především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.
Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.
A co táhne štamgasty regionálně? V Čechách jsou to kvalitní služby a produkty, rozmanitý sortiment a vzdálenost od domova, Moravané zase preferují osobní vazby a oslovení jménem. Ve Slezsku je důležitý kvalitní personál, výhodná cena a a dlouhá otevírací doba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva