AMSP: V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem

25.09.2018 9:58

„Známe své zákazníky,“ vzkazují podle průzkumu Zmapování sousedského nakupování zástupci maloobchodních prodejen, hotelů a restaurací v České republice. Ti se k nim na oplátku rádi vrací, v každém regionu z odlišných důvodů.

AMSP: V polovině provozoven osloví věrného zákazníka jménem
Foto: amsp.cz
Popisek: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Pro štamgasty v Praze je důležitý rozmanitý sortiment, v Ostravě vstřícný personál. V Brně zase ocení, když provozovatelé znají jejich oblíbený produkt. Průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnosti MAKRO byl proveden v rámci příprav na třetí ročník MAKRO Dne soukromého podnikání, který se koná 9. října.

Podle názoru provozovatelů se zákazníci do provozoven vracejí především kvůli kvalitním produktům a službám. Toto kritérium je pak nejdůležitější v oblasti hotelnictví. V maloobchodních prodejnách je pro zákazníky důležitý rozmanitý sortiment a poloha v místě bydliště. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných podnikatelů uvedly, že se k nim většina zákazníků vrací.

Svou roli v loajalitě zákazníků hraje také vztah, který k nim má provozovatel podniku. Podle průzkumu zná majitel či obsluha v polovině provozoven všechny nebo většinu zákazníků jménem. Více než dvě třetiny provozovatelů pak uvedly, že znají preference svých věrných zákazníků. Poměrně překvapivě se v preferencích zákazníků více orientují maloobchodní prodejny.

A co táhne štamgasty regionálně? V Čechách jsou to kvalitní služby a produkty, rozmanitý sortiment a vzdálenost od domova, Moravané zase preferují osobní vazby a oslovení jménem. Ve Slezsku je důležitý kvalitní personál, výhodná cena a a dlouhá otevírací doba.

Průzkum jsme realizovali ve spolupráci s AMSP ČR jako nedílnou součást příprav na Den soukromého podnikání. Jeho výsledky nám pomáhají pochopit podnikání našich zákazníků a lépe tak reagovat na jejich potřeby. Třetím ročníkem MAKRO Dne soukromého podnikání naplňujeme náš závazek, že jako firma pracujeme pro 900 000 podnikatelů v České republice. Dále pak chceme drobné podnikatele ocenit za jejich každodenní tvrdou práci a podpořit je v získávání nových zákazníků,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.

Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR, k tomu uvádí: „V asociaci dlouhodobě podporujeme lokální producenty a pěstitele, místní produkty a výhody malých živností, které je třeba udržet zejména na venkově z důvodu jejich nenahraditelnosti v infrastruktuře a obslužnosti obyvatel. Život na venkově je o mnoho jiný než ve městě, podnikatelé jsou přímo závislí na svém renomé a znalosti potřeb svých zákazníků.“

Den soukromého podnikání je celosvětovou oslavou podnikatelů, kteří svou firmu vlastní a zároveň pro ni žijí. Zveřejněním skutečných příběhů drobných živnostníků a jejich speciálních aktivit ke Dni podnikání pomáhá MAKRO rozvíjet malé a střední podnikání v České republice.

Stejně jako v loňském roce mohli podnikatelé, kteří se zaregistrovali do konce srpna, soutěžit o mediální prostor v regionálních denících. Všichni účastníci Dne soukromého podnikání od společnosti MAKRO získají promo materiály pro svou provozovnu a v průběhu září a října letošního roku také řadu zvýhodněných nabídek v prodejnách MAKRO. Den Soukromého podnikání proběhne celosvětově 9. října. Nabídku podnikatele ve svém okolí jednoduše vyhledáte ZDE.

O průzkumu

Průzkum s názvem Zmapování sousedského nakupování zpracovala pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) agentura Ipsos ve spolupráci se společností MAKRO. Proveden byl v červenci 2018 na reprezentativním vzorku 315 živnostníků a OSVČ působících v segmentu HORECA a nakupujících ve velkoobchodech MAKRO.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete ZDE.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100 000 lidí.

AMSP ČR sdružuje od roku 2001 na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, podnikatele 55+, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.

Více informací ZDE

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČEZ ESCO Polska bude pracovat pro polské námořnictvo. Zakázka má objem přes 100 milionů korun

12:08 ČEZ ESCO Polska bude pracovat pro polské námořnictvo. Zakázka má objem přes 100 milionů korun

Slavnou studentskou kolej Gdyňské námořní akademie z počátku 80. let minulého století kompletně zrek…