Allianz: Po řidičích, kteří v zimě nepřezují a nabourají, může pojišťovna požadovat regres

04.11.2013 21:25 | Zprávy

Zákon o silničním provozu nařizuje od 1. listopadu na silnicích, kde je souvislá vrstva sněhu, nebo i nesouvislá vrstva ledu či námrazy, používat zimní pneumatiky. Rozhodně se to vyplatí, a to nejen kvůli bezpečnosti, ale také finančně.

Allianz: Po řidičích, kteří v zimě nepřezují a nabourají, může pojišťovna požadovat regres
Foto: Allianz
Popisek: Allianz

„Je to tak, setkáváme se bohužel ročně s desítkami škod, které kvůli sjetým gumám musíme regresovat. Klienti totiž stále podceňují fakt, že sjeté, nebo nevhodné obutí může zásadně ovlivnit nejen samotný vznik škody, ale i rozsah jejích následků,“ uvedl Libor Beran, metodik likvidace škod z autopojištění Allianz.

Pokud by se někdo domníval, že má dobré letní pneumatiky, které stačí i na zimu, pak při srovnání stejně kvalitní zimní a letní gumě a stejné hloubce dezénu, bude mít ta letní brzdnou dráhu na sněhu či ledu delší minimálně o 20 %. Zdá se to malý rozdíl? Tak například při městské rychlosti 50 km/hod vozidlo se zimními pneu na sněhu zastaví před přechodem, s letními 8 metrů za ním. Pokud po přechodu půjde chodec, dojde minimálně k jeho těžkému zranění.

Pozor i na náhradní pneumatiku, kterou jste už několik let nevyndali a nezkontrolovali. „Až ji budete potřebovat, můžete, samozřejmě uprostřed polí a luk, daleko od nejbližšího servisu, zjistit, že je nejen podhuštěná, ale i zpuchřelá, sjetá či jinak poškozená. Ta sice už nemusí být zimní a splňovat výše uvedené parametry, pokud ji v nouzi použijete, riskujete tím kromě poškození majetku nejen zdraví a život svůj, svých blízkých, ale také dalších lidí na silnici a v jejím okolí,“ uzavírá Libor Beran. Právě taková stará zpuchřelá, bočně popraskaná a ještě letní rezerva na jednom kole byla příčinou nehody klientky, která nezvládla v zatáčce řízení na mokré vozovce a smetla protijedoucí vůz. Policie rezervní pneu ohodnotila jako neodpovídající předpisům a dala řidičce pokutu. Nyní bude navíc splácet pojišťovně 140 tisíc korun, které vyplatila poškozenému řidiči. Může být ráda, že to je jen za plechy, z nehody totiž naštěstí vyvázl bez zranění.

Řidiči také často jezdí stejným stylem bez ohledu na druh a stav pneumatik, klimatické podmínky a stav vozovky. Čím jsou tyto okolnosti nepříznivější, tím spíš v kombinaci s nepatřičnými pneumatikami vznikne škoda. „Mezi nehodami, které jsme museli regresovat, byla bouračka klienta, který vyrazil v prosinci na hory na letních pneu. Údajně proto, že bylo sucho. Přes víkend však napadl sníh a on při cestě zpět havaroval,“ doplňuje L. Beran.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Na kolik je pro vás téma bezpečnosti prioritou?

Jak byste k zajištění naší obrany a bezpečnosti přistupovali vy? Chápu dobře, že nejste pro navyšování výdajů na naši obranu? A jak se stavíte k pomoci Ukrajině a díváte se na to, kolik Ukrajinců tu je?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Naděje pro ženy, kterým ministerstvo nevyhovělo v žádosti o odškodnění za protiprávní sterilizaci

7:06 Ombudsman: Naděje pro ženy, kterým ministerstvo nevyhovělo v žádosti o odškodnění za protiprávní sterilizaci

Prezident Petr Pavel svým podpisem stvrdil prodloužení lhůty pro podávání žádostí o odškodnění za pr…