Allianz: Po řidičích, kteří v zimě nepřezují a nabourají, může pojišťovna požadovat regres

04.11.2013 21:25 | Zprávy

Zákon o silničním provozu nařizuje od 1. listopadu na silnicích, kde je souvislá vrstva sněhu, nebo i nesouvislá vrstva ledu či námrazy, používat zimní pneumatiky. Rozhodně se to vyplatí, a to nejen kvůli bezpečnosti, ale také finančně.

Allianz: Po řidičích, kteří v zimě nepřezují a nabourají, může pojišťovna požadovat regres
Foto: Allianz
Popisek: Allianz

„Je to tak, setkáváme se bohužel ročně s desítkami škod, které kvůli sjetým gumám musíme regresovat. Klienti totiž stále podceňují fakt, že sjeté, nebo nevhodné obutí může zásadně ovlivnit nejen samotný vznik škody, ale i rozsah jejích následků,“ uvedl Libor Beran, metodik likvidace škod z autopojištění Allianz.

Pokud by se někdo domníval, že má dobré letní pneumatiky, které stačí i na zimu, pak při srovnání stejně kvalitní zimní a letní gumě a stejné hloubce dezénu, bude mít ta letní brzdnou dráhu na sněhu či ledu delší minimálně o 20 %. Zdá se to malý rozdíl? Tak například při městské rychlosti 50 km/hod vozidlo se zimními pneu na sněhu zastaví před přechodem, s letními 8 metrů za ním. Pokud po přechodu půjde chodec, dojde minimálně k jeho těžkému zranění.

Pozor i na náhradní pneumatiku, kterou jste už několik let nevyndali a nezkontrolovali. „Až ji budete potřebovat, můžete, samozřejmě uprostřed polí a luk, daleko od nejbližšího servisu, zjistit, že je nejen podhuštěná, ale i zpuchřelá, sjetá či jinak poškozená. Ta sice už nemusí být zimní a splňovat výše uvedené parametry, pokud ji v nouzi použijete, riskujete tím kromě poškození majetku nejen zdraví a život svůj, svých blízkých, ale také dalších lidí na silnici a v jejím okolí,“ uzavírá Libor Beran. Právě taková stará zpuchřelá, bočně popraskaná a ještě letní rezerva na jednom kole byla příčinou nehody klientky, která nezvládla v zatáčce řízení na mokré vozovce a smetla protijedoucí vůz. Policie rezervní pneu ohodnotila jako neodpovídající předpisům a dala řidičce pokutu. Nyní bude navíc splácet pojišťovně 140 tisíc korun, které vyplatila poškozenému řidiči. Může být ráda, že to je jen za plechy, z nehody totiž naštěstí vyvázl bez zranění.

Řidiči také často jezdí stejným stylem bez ohledu na druh a stav pneumatik, klimatické podmínky a stav vozovky. Čím jsou tyto okolnosti nepříznivější, tím spíš v kombinaci s nepatřičnými pneumatikami vznikne škoda. „Mezi nehodami, které jsme museli regresovat, byla bouračka klienta, který vyrazil v prosinci na hory na letních pneu. Údajně proto, že bylo sucho. Přes víkend však napadl sníh a on při cestě zpět havaroval,“ doplňuje L. Beran.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Národní den železnice už tuto sobotu v Nymburku

10:17 České dráhy: Národní den železnice už tuto sobotu v Nymburku

Nymburk se stane dějištěm letošního ročníku Národního dne železnice, který pořádají už tradičně Česk…