Linka, jejíž vybudování stálo 48,2 milionu korun, zvýší kapacitu výroby lakovaných trubek téměř dvojnásobně, z 24 000 na 42 000 tun ročně. Zároveň také zlepší kvalitu a odolnost lakované vrstvy proti mechanickému poškození. Lepší antikorozní vlastnosti UV laku požadují zejména odběratelé, kterým se trubky dovážejí přes moře, tedy zákazníci z USA a Blízkého východu. UV lak nalezne užití u hladkých, kotlových, naftovodných, pažnicových i čerpacích trubek.
„Novou linku jsme vybudovali kvůli stále častějším požadavkům zámořských zákazníků, kteří na dodávaných trubkách vyžadují antikorozní UV lak. U něj je garantována ochrana trvající půl roku. Důvodem je zejména přeprava po moři, kdy trubky bez UV laku během přepravy rychleji korodovaly vinou vlhkého prostředí,“ říká Libor Černý, generální ředitel AMTPO.
UV lakování je v současné době nejlepší dostupná technika pro lakování trubek. UV lak je po nástřiku a následném projetí vytvrzovací kabinou během 1-2 vteřin vytvrzen. Lak se tudíž nemusí zdlouhavě vysušovat a trubky se mohou ihned připravit k dodání zákazníkovi. Nová lakovací linka má zároveň díky použití nejlepších dostupných technik (tzv. BAT) menší dopad na životní prostředí.
Samotné lakování v nové lince probíhá tak, že trubky jsou automaticky dávkovačem ukládány na vstupní dráhu. Následně projdou odmaštěním, zařízením pro nástřik podélného pásku, textu a log a měřením délky trubky. Poté se v kabině aplikuje UV lak a v kabině s UV lampami se vytvrdí. Rotační podavač pak trubky umístí na příčný dopravník, na jehož konci se svazkují do balíků.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva