„Vozidlo má především pancéřovanou kabinu, která pojme celé minometné družstvo. Oproti Tatře 815 je o celý metr delší a o tři tuny těžší. Poloautomatická převodovka značně ulehčuje řidičům práci. Má také zabudovaný pancéřový příklop, ze kterého je možné vést palbu z kulometu, umístěného v otočné lafetě ve střešním průlezu kabiny. Sklopné zadní čelo umožňuje pohodlné naložení minometu na ložnou plochu. Velice užitečné je také noční vidění, které má řidič k dispozici,“ vypočítal hlavní přednosti nových vozidel nadrotmistr Jiří Smeták, který se přejímky vozidel zúčastnil.
S novou technikou jsou maximálně spokojeni také příslušníci minometné baterie, zejména řidiči. „Oproti staré vétřiesce je to neporovnatelný posun kupředu,“ pochvaloval si desátník David Svoboda, který se účastnil také vojskových zkoušek tohoto vozidla a svými zkušenostmi přispěl k jeho vývoji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva