„Vozidlo má především pancéřovanou kabinu, která pojme celé minometné družstvo. Oproti Tatře 815 je o celý metr delší a o tři tuny těžší. Poloautomatická převodovka značně ulehčuje řidičům práci. Má také zabudovaný pancéřový příklop, ze kterého je možné vést palbu z kulometu, umístěného v otočné lafetě ve střešním průlezu kabiny. Sklopné zadní čelo umožňuje pohodlné naložení minometu na ložnou plochu. Velice užitečné je také noční vidění, které má řidič k dispozici,“ vypočítal hlavní přednosti nových vozidel nadrotmistr Jiří Smeták, který se přejímky vozidel zúčastnil.
S novou technikou jsou maximálně spokojeni také příslušníci minometné baterie, zejména řidiči. „Oproti staré vétřiesce je to neporovnatelný posun kupředu,“ pochvaloval si desátník David Svoboda, který se účastnil také vojskových zkoušek tohoto vozidla a svými zkušenostmi přispěl k jeho vývoji.
„Samozřejmě se najdou i mínusy, protože se díky vysoké hmotnosti pomalu rozjíždí nebo je díky pancéřování kabiny velmi špatný výhled na pravou stranu a řidiči musí radit velitel vozu, ale to jsou zanedbatelné maličkosti. Auto má výborné jízdní vlastnosti v terénu, kde díky pérování, které je řešeno vzduchovými měchy, je schopno jet prakticky stejnou rychlostí jako po silnici. Posilovač řízení úplně odstranil těžkou dřinu z vétřiesky. Maximální pohodlí je i v kabině. Nejenže se v kabině slyšíme, ale díky klimatizaci je v ní v zimě i v létě příjemně,“ dodal desátník Svoboda.
Všichni řidiči nyní musí projít přeškolením a první ostrá prověrka čeká vozidla již v průběhu komplexního polního výcviku celého 71. mechanizovaného praporu na konci listopadu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva