Dá se reálně očekávat, že zde letní teploty i nadále budou překračovat neúnosných 50 °C[i]. V centru sužovaném hustou dopravou navíc přibydou tisíce dalších aut denně a s nimi také vyšší prašnost a hluk. Projekt developerské společnosti Penta Real Estate bohužel nehledí na adaptaci tepelného ostrova a představuje obrovskou zátěž i z hlediska památkové ochrany i urbanistického a funkčního řešení centra[ii].
Okolí Masarykova nádraží patří mezi místa nejhůře postižená hustou dopravou, kde se vybetonovaná a vyasfaltovaná území extrémně rozpalují. Namísto citlivé adaptace na klimatickou změnu jde projekt Central Business District přesně opačným směrem a slibuje, že bezmála sto tisíc metrů čtverečních zalije betonem, na kterém vyrostou nové kanceláře, obchody, restaurace a kavárny[iii].
Autoři projektu do svých plánů vůbec nezahrnuli množství emisí z přilehlé křižovatky u Bulhara a severojižní magistrály. Nová kancelářská čtvrť přivede denně tisíce aut, která akorát přispějí k už tak špatnému stavu ovzduší v Praze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva