Asociace krajů ČR: Dopravu je třeba řešit komplexně včetně zvýšení mezd řidičů autobusů

21.02.2017 13:39 | Zprávy

Nejen o zvýšení mezd řidičů veřejné autobusové dopravy jednala Rada Asociace krajů ČR s vládou. Shoda panuje v tom, že je třeba mzdy zvýšit, dopravci související výdaje na základě lednových výplat vyčíslili na cca 800 milionů korun.

Asociace krajů ČR: Dopravu je třeba řešit komplexně včetně zvýšení mezd řidičů autobusů
Foto: Asociace krajů ČR
Popisek: Asociace krajů ČR

Protože jde o vládní nařízení, stát by měl garantovat, že ho kraje realizují správně a také se podílet na financování. Jinak by krajům chyběly peníze na další veřejné služby. Možným řešením, které by krajům kompenzovalo výdaje související se zvýšením mezd řidičů, je posílit finance na opravu silnic II. a III. tříd. Doprava by se tak řešila komplexně jako systém, jehož součástí jsou i mzdy řidičů autobusů.

„Vláda má příští týden – na základě našich podnětů - projednat uvolnění 1,5 miliardy korun z vládní rozpočtové rezervy na opravu krajských komunikací. Celkem by tak na danou oblast šly čtyři miliardy korun,“ říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „Ve financování dopravy by se měl rovněž nastavit systém nezávislý na volebním období. Kraje totiž potřebují předem vědět, s jakými penězi na krajské komunikace mohou počítat tak, aby mohly výstavbu i rekonstrukce plánovat. Podobně potřebují vědět, co stát zamýšlí v oblasti mezd.“

Kraje sice velmi dobře hospodaří, k plnění úkolů a povinností, které jim vláda ukládá, jim však často chybí pravomoci, metodika i peníze. Tak to bylo i se zvýšením mezd řidičů veřejné autobusové dopravy. Řešení se hledají ex post, čemuž se dalo předejít intenzivní komunikací hned poté, co se myšlenka zvýšit mzdy řidičů autobusů objevila.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Průjezd vlaků Prahou bude plynulejší

7:14 Správa železnic: Průjezd vlaků Prahou bude plynulejší

Správa železnic vybrala projektanta modernizace tratě mezi pražskou Libní a Malešicemi.