Dnešní protesty jsou podle našeho názoru důsledkem dlouhodobé cenové politiky České pošty (ČP) v oblasti poštovních i nepoštovních služeb. Domníváme se, že cílem této politiky je udržení dominantního podílu ČP na trhu, často bez ohledu na ekonomickou udržitelnost těchto aktivit.
Zatímco cena služeb ČP pro obyvatele mezi lety 2012 a 2016 vzrostla (doručení obyčejného psaní o 30 procent, poštovní poukázka do 1000 Kč o 31,8 procenta), cena služeb pro firmy stagnuje: jako příklad uveďme rozesílání marketingových materiálů formou tzv. obchodního psaní nebo roznášku propagačních materiálů, které jsou letos v ceníku ČP za stejnou cenu jako před čtyřmi lety. Přitom náklady na zajištění různých služeb vrostly a zároveň klesá objem doručovaných zásilek.
Podle informací, které máme k dispozici, jsou navíc služby ČP reálně zákazníkům nabízeny i za výrazně nižší ceny, než jsou uvedené ve standardním ceníku. Ačkoliv vedení ČP opakovaně tvrdí, že pokles cen je důsledkem liberalizace poštovního trhu, skutečným důvodem je spíše nepochopení liberalizace a skutečných výhod, které má státní pošta oproti konkurenci v tomto procesu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva