Asociace poštovních služeb: Protesty zaměstnanců pošty jsou důsledkem chybné cenové politiky státního podniku

22.02.2016 21:42 | Zprávy

V souvislosti s dnešními protesty pracovníků České pošty v Praze vydává Asociace poštovních služeb následující stanovisko:

Asociace poštovních služeb: Protesty zaměstnanců pošty jsou důsledkem chybné cenové politiky státního podniku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pobočka České pošty

Dnešní protesty jsou podle našeho názoru důsledkem dlouhodobé cenové politiky České pošty (ČP) v oblasti poštovních i nepoštovních služeb. Domníváme se, že cílem této politiky je udržení dominantního podílu ČP na trhu, často bez ohledu na ekonomickou udržitelnost těchto aktivit.

Zatímco cena služeb ČP pro obyvatele mezi lety 2012 a 2016 vzrostla (doručení obyčejného psaní o 30 procent, poštovní poukázka do 1000 Kč o 31,8 procenta), cena služeb pro firmy stagnuje: jako příklad uveďme rozesílání marketingových materiálů formou tzv. obchodního psaní nebo roznášku propagačních materiálů, které jsou letos v ceníku ČP za stejnou cenu jako před čtyřmi lety. Přitom náklady na zajištění různých služeb vrostly a zároveň klesá objem doručovaných zásilek.

Podle informací, které máme k dispozici, jsou navíc služby ČP reálně zákazníkům nabízeny i za výrazně nižší ceny, než jsou uvedené ve standardním ceníku. Ačkoliv vedení ČP opakovaně tvrdí, že pokles cen je důsledkem liberalizace poštovního trhu, skutečným důvodem je spíše nepochopení liberalizace a skutečných výhod, které má státní pošta oproti konkurenci v tomto procesu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

Sankce proti Rusku

Vy opravdu vidíte v sankcích nějaký přínos proto, aby Putin válku ukončil? Já upřímně nevidím žádný. Určitě lepší něco než nic, ale myslíte, že sankce válku ukončí? Kdyby tomu tak bylo, už by přeci skončila nebo ne? A co přesně myslíte těmi bezpečnostními zárukami, které bychom měli poskytnout Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

19:28 HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

Telefonní centrum tísňového volání 112 je připravené od 1. ledna 2026 přijímat hlášení nejen ze stáv…